حضور میلیونی مردم در اربعین نشانه اتحاد مسلمین است
حضور میلیونی مردم در اربعین نشانه اتحاد مسلمین است
امام جمعه بناب گفت: این حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موجب یاس دشمنان اسلام و اتحاد دو ملت ایران و عراق می‌شود.

با گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تسلیت فرارسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: به حکم صریح قرآن پیامبر اکرم (ص) ولی مطلقی است که به تمام نفوس اولویت دارد و هیچ نبی مرسلی و ملک مقربی نمی‌تواند کنه ذات او را درک کند.

 

🔹وی افزود: پیغمبر اکرم معصوم مطلق و متصل با مبدا هستی است به این دلیل در تمام مسائل اعم از فردی، اجتماعی، حکومتی، قضایی و غیره اراده و خواست پیغمبر بر اراده خود انسان مقدم و برتر است.

 

🔹خطیب جمعه بناب با بیان اینکه هیچ فرد با ایمان نمی‌تواند در برابر دستورات الهی از خود اختیاری داشته باشد، تصریح کرد: البته معنی آن این نیست که خداوند علیم و حکیم بی‌جهت بندگانش را چشم و گوش بسته تسلیم تمایلات یک فرد عادی کرده باشد بلکه خداوند آن فرد را شخصیت ویژه داده و دارای مقام عصمت و ولایت کبری است و عمل و گفتارش از ناحیه خداوند است.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین جهت است که امام، حجت و خلیفه الهی باید از ناحیه خدای تبارک و تعالی تعیین شود و هر کس بصورت خودخوانده نمی‌تواند در این مقام اظهار وجود کند.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین امسال گفت: این حرکت عظیم به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، موجب یاس و نا امیدی دشمنان اسلام و اتحاد دو ملت ایران و عراق شده است که آنهم نشات گرفته از عاشورای حسینی است.

 

  • نویسنده : داود زیبایی