حضور ۲۶۰ زندانی بنابی در زندان مراغه/ خیرین به آزادی زندانیان کمک کنند
حضور ۲۶۰ زندانی بنابی در زندان مراغه/ خیرین به آزادی زندانیان کمک کنند
رئیس اداره زندان شهرستان مراغه با اشاره به حضور هزار و 100 زندانی در این شهرستان گفت: از این تعداد حدود 260 زندانی اهل شهرستان بناب هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، امیرعلی جعفری شامگاه سه شنبه ۲۳ خرداد در مراسم جشن نسیم مهر بناب که با هدف حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان بناب برگزار شده بود با اشاره به اهمیت حمایت از این اقشار گفت: دفتر انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان بناب با مدیریت جناب آقای کاظمی فام آمادگی پذیرش خانواده ها و جذب کمک های مردمی است.

رئیس اداره زندان شهرستان مراغه در تشریح عملکرد این مرکز در سال ۱۴۰۱ گفت: در مجموعه ۱۵۷ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندان هستند که برای آنها ۶۵ پرونده مددکاری تشکیل شده است.

وی افزود: معرفی به کمیته امداد و بهزیستی، اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی، پرداخت قبوض، ارجاع به مراکز درمانی، رسیدگی به تحصیل دانش آموزان و اعطای لباس و لوازم خانه از جمله اقدامات حمایت از زندانیان در بناب است.

جعفری با اشاره به ضرورت توجه بیشتر از خیرین شهرستان بناب به حمایت از خانواده های زندانیان واقع در این شهرستان گفت: در زندان مرکزی مراغه حدود هزار و ۱۰۰ نفر زندانی وجود دارد که از این تعداد ۲۶۰ نفر از زندانیان از شهرستان بناب میباشند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از خانواده های زندانیان می بایست به صورت مستمر و در حد مناسب انجام شود، گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۴۸ مورد آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شده اما متاسفانه از ابتدای سال جاری تنها پنج مورد داشتیم که می بایست این عدد بیشتر شود.

رئیس زندان مراغه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستان بناب به خصوص رئیس دادگستری و دادستان بنا گفت: با همکاری این عزیزان به زندانیانی که علاقه مند به کار از خارج از زندان هستند این فرصت داده شد که در برخی از صنایع مانند همتا سیکلت و کارخانه آذر دانه بناب مشغول به کار و حقوق دریافت کنند.

  • نویسنده : داود زیبائی