حضور ۵۰ تولیدکننده برتر از استان در نمایشگاه ملی توانمندی روستائیان و عشایر
حضور ۵۰ تولیدکننده برتر از استان در نمایشگاه ملی توانمندی روستائیان و عشایر
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ملی توانمندی های روستاییان و عشایر، با حضور ۵۰ تولید کننده برتر روستایی و عشایری از استان آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، محمد اسکندری، از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر خبر داد و اظهارداشت: روز ۱۵ مهرماه هر سال از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نامگذاری شد. روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می کنند و نباید حضور آنها را نادیده گرفت.

اسکندری خاطرنشان کرد: نوع زندگی و سبک زندگی روستاییان و به خصوص عشایر، آن ها به را مردمانی غیور و صبور تبدیل کرده است.

وی در ادامه از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ملی توانمندی های روستاییان و عشایر، با حضور ۵۰ تولید کننده برتر روستایی و عشایری از استان آذربایجان شرقی خبرداد و افزود: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

اسکندری با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه ملی بیان کرد: فلسفه اصلی نمایشگاه نشان دادن قدرت اقتصاد روستایی و توانمندی روستاییان است. در ادامه یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه، افزایش پدیده مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: راس مسایل روستایی، اقتصاد روستایی است؛ روستاییان باید با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود بر مشکلات اقتصادی فایق آیند.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات اصلی پنجمین دوره نمایشگاه ملی توانمندی های روستاییان و عشایر با ادوار گذشته، بستر سازی برای فروش محصولات و جذب سرمایه‌گذار از طریق تجار داخلی و خارجی است.

در ادامه اسکندری با اشاره به توانمندسازی غرفه‌داران این دوره از نمایشگاه گفت: در خلال برگزاری این نمایشگاه کارگاه های آموزشی مختلفی ویژه حاضران و شرکت کنندگان در این نمایشگاه در جهت آموزش شیوه های نوین بازاریابی و انتقال تجربیات افراد موفق برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج