حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی بر همه واجب است
حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی بر همه واجب است
حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی استان و کشور واجب است، هم مردم و هم دولت در این زمینه مسئولیت دارند.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: حفظ هویت فرهنگی، دینی و تمدنی استان و کشور واجب است، هم مردم و هم دولت در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: امروز در دنیا انتقال اطلاعات به لحظه انجام می‌شود، دیروز سخن از دولت الکترونیک بود، امروز سخن از دولت هوشمند است.

رئیسی گفت: وقتی احساس آرامش می‌کنیم که هویت فرهنگی و دینی جوانانمان در این فضا صیانت بشود و این موضوع فقط در پرتو ارتباط فرهنگی و ارتباط تمدنی صورت می‌گیرد، نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در فرهنگ، گفت: مسجد، سنگر است. مساجد کارکردهای عبادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار مهمی دارند. مرد این میدان علما و امامان مسجد هستند، دولت هم در بخش فرهنگی و تبلیغی حتماً مساعدت و همکاری خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: ملاک انتخاب مدیران دولت شایسته‌سالاری است.

وی گفت: دولت عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیست، گفتمان دولت سیزدهم گفتمان امام و رهبری است، سند گفتمان هم بیانیه گام دوم انقلاب است در همه حوزه‌ها رفتار و اعمال همه باید مستند به بیانیه گام دوم انقلاب باشد، ما برای دولت سند نمی‌نویسیم بلکه این سند را اجرا می‌کنیم.

لحن تند برخی دغدغه‌مندان بسیار دلپذیرتر از سخن منافقانه برخی‌هاست

رئیس‌جمهور در نشست با جریان‌های حلقه‌های میانی، روحانیون و فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان فارس گفت: مدیران و اعضای دولت به نظرات نیروهای انقلابی توجه کنند.

وی گفت: حلقه‌های میانی و نخبگانی که در میان مردم قرار دارند، نگاه حساسی به مطالب دارند که این موضوع از نعمت‌های خدادادی است که باید قدر آن را دانست. لحن تند برخی دغدغه‌مندان بسیار دلپذیرتر از سخن منافقانه برخی‌هاست، که در حضور ما سخنی بگویند و در خلوت کار دیگری بکنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کِشت کالاهای اساسی ٢٢درصد افزایش پیدا کرده است. در یک سال اخیر ١٩درصد رشد تجهیزات و ماشین‌آلات تولید داشته‌ایم، امروز حجم تجارت کشور نسبت به تمام چهل سال گذشته رکورد زده است.

وی تاکید کرد: امروز علیرغم همه تهدیدات و تحریم‌ها هم تولید داریم هم صادرات، کارهای بزرگ انجام می‌دهیم، مثلاً همه تجهیزات حاضر در بیمارستان شهدای رستم ایرانی است که مایه ا

فتخار است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر