حمایت از بهره برداران خسارت دیده از عوامل قهری در بخش کشاورزی
حمایت از بهره برداران خسارت دیده از عوامل قهری در بخش کشاورزی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از بهره برداران خسارت دیده از عوامل قهری در بخش کشاورزی از طریق استمهال تسهیلات سررسید شده حمایت خواهد شد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نادر نقیلی با اشاره به بند(خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: این بند قانون، این امکان را فراهم کرده است تا بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی که سررسید تسهیلات آن‌ها در بازه زمانی  مهرماه ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ است و به علت خسارت وارده موفق به پرداخت تسهیلات خود نشده اند، با بخشودگی جریمه، سود و کارمزد، اصل تسهیلات خود را به مدت ۳ سال استمهال کنند.

وی فرصت استفاده از این بند قانونی را تا پایان شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: متقاضیان مشمول باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و درخواست کتبی خود را ارائه کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: کارگروه‌های شهرستانی شرایط لازم را برای استمهال تسهیلات مشمولان در ۲ روز بعد از درخواست متقاضی فراهم می‌کنند.

نقیلی اضافه کرد: طرح‌های صنایع تبدیلی، تکمیلی، خدماتی به علت محدودیت اعمال شده در دستورالعمل ابلاغی امکان استفاده از این اعتبار را ندارند.
وی اضافه کرد: طرح‌هایی که محل اعتبار آن‌ها صندوق توسعه ملی است، با پرداخت اصل تسهیلات امکان بهره مندی از این اعتبار جهت بخشودگی سود وکارمزد تسهیلات را دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما