حمله نظامی به ایران دیگر گزینه روی میز آمریکا نیست
حمله نظامی به ایران دیگر گزینه روی میز آمریکا نیست
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه حمله نظامی به ایران دیگر گزینه روی میز آمریکا نیست گفت: استکبار جهانی رو به بحران سازی در کشورمان آورده است تا به اهداف و آرمان های انقلاب لطمه بزند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام مطهری اصل در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا و متحدانش برای کشور توطئه دارند خاطرنشان کرد: استکبار جهانی میلیون ها دلار هزینه کرده است تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند و خیلی از کشورها را با خود همراه کرده است اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر آمریکا را رهبری می کند و هر روز قوی تر می شود .

تمام مستضعفان جهان چشم به این انقلاب و این مقاومت دارند

وی با بیان اینکه تمام مستضعفان جهان چشم به این انقلاب و این مقاومت دارند اظهار کرد: حمله نظامی زمانی یکی از گزینه های آمریکا بود اما اکنون گزینه جنگ را کنار گذاشته اند چون می دانند اگر جسارتی کنند تمام پایگاه هایشان در منطقه از بین می رود .

وی اظهار کرد: عقب نشینی آمریکا در مورد جنگ نظامی تا جایی است که وزیر دفاع آمریکا هم طرح پیشنهاد حمله به ایران در زمان ریاست جمهوری ترامپ را منکر شده است.

شیوه بحران سازی آمریکا سست کردن اعتقادات مردم و اختلاف اندازی قومی، مذهبی و جنسیتی است

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه شیوه بحران سازی آمریکا سست کردن اعتقادات مردم و اختلاف اندازی قومی، مذهبی و جنسیتی است متذکر شد: اقوام ایرانی صدها سال است برادرانه و با وحدت کنار هم زندگی می کنند و توطئه دشمن در این زمینه تاکنون بی اثر بوده و باز هم بی نتیجه خواهد بود .

تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی را هم بی فایده دانست

وی تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی را هم بی فایده دانست و گفت: شیعه و سنی پیروان حضرت محمد مصطفی (ص) هستند و در جای جای کشور با محبت کنار هم زندگی می کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل در خصوص راهبرد سوم آمریکا برای بحران سازی در کشورمان از طریق اختلاف جنسیتی هم گفت: دشمن در حالی شعار « زن ، زندگی ، آزادی » را مطرح کرد که زنان ما می دانند اسلام جایگاه ویژه ای برای زن در جامعه و خانواده قائل است و انقلاب اسلامی هم موجب ارتقای نقش زن در جامعه شده است .

وی با بیان اینکه اسلام به زن عزت و احترام داده است و از هرزگی بازداشته است گفت: این در حالی است که غرب به دنبال هرزه کردن زنان است و زن را خوار و ذلیل می خواهد .

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی گفت: هر گونه هنری و ادبی که در راستای حق و حقیقت باشد مورد تایید اسلام است و درصورتی که فاقد این ممیزه باشد باطل است .

وی با بیان اینکه استاد شهریار متعهد و متعصب به تشیع، ولایت و وطن بود و شعرهای دلنشینی دارد اشعاری از وی در رثای امام حسین (ع) قرائت کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی