خرید تضمینی ۱۸۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
خرید تضمینی ۱۸۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال ۱۸۵ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته مقدار گندم خرید تضمینی در استان ۱۱۱ هزار و ۹۴ تن بود که امسال ۶۶ درصد افزایش یافته و تاکنون ۱۱ هزار و ۲۲۵ تن نیز گندم بذری در خریداری شده است.

فتحی ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در استان با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان تاکنون ۴۲۳ میلیارد ریال از وجوه گندمکاران پرداخت شده و در مجموع کل هزینه گندم خریداری شده بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: براساس قولی که داده اند ۴۰ درصد از مبالغ گندمکاران در هفته آینده پرداخت می‌شود.
فتحی گفت: سطح برداشت گندم دیم در آذربایجان شرقی تاکنون ۱۹۲ هزار هکتار و سطح برداشت گندم آبی در این استان ۳۸ هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطر نشان کرد: تولید گندم سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن بود که از این مقدار ۲۷۲ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی خرید شده و از این مقدار حدود ۲۲۵ هزار تن به شرکت غله تحویل داده شد؛ بیشترین مقدار گندم در ۲ شهرستان هشترود و چاراویماق تولید شده است.

سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد، پیش بینی می‌شود امسال یک صد هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

همچنین سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان چاراویماق ۷۵ هزار هکتار و آبی ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۷۰ هزار تن گندم نیز از این شهرستان برداشت شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی