خط و نشان امام جمعه بناب به شورای شهر/ زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد
خط و نشان امام جمعه بناب به شورای شهر/ زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد
امام جمعه بناب گفت: انقلاب اسلامی در ایران این رشد و بلوغ فکری را در جامعه بوجود آورد که زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد.

به گزارش صدای بناب،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به هویت و جایگاه زن قبل و بعد از انقلاب در این کشور اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب کرامت و هویت یابی بانوان ایرانی است؛ در حالیکه قبل از انقلاب غربی ها با شعار فریبنده زن گرایی هویت و حیثیت آنان را غارت و رژیم پهلوی نیز به عنوان عروسک گردان این برنامه ایفای نقش میکرد و سعی در ابتذال زن داشت.

🔹وی افزود: قبل از انقلاب شاه صدر اول مملکت جایگاه زن را از آن مقام شرافت و منزلت به مرتبه حیوانی و لذت جویی تنزل داد، اما انقلاب اسلامی بانوان اصیل این کشور را از جاهلیت قرن چهاردهم نجات داد و به جایگاه واقعی خود بازگردانید و عملا اثبات کرد که زن نیز مانند مرد انسان است و هیچ خللی در گوهره وجودی او نیست.

🔹خطیب جمعه بناب با بیان اینکه رژیم پهلوی با تبعیت از جهان غرب تحت شعار دروغین آزادی زنان را به ابتذال کشاند و بنیان خانواده را نشانه رفت، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود این رشد و بلوغ فکری را در جامعه به وجود آورد که زن در اصلاح جامعه، تربیت فرزند و هدایت خانواده نقش بنیادی دارد.

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه شعار “زن، زندگی، آزادی” خطرناک ترین دام برای بانوان اصیل است، گفت: هزاران بدبختی در عقبه این شعار تدارک دیده شده و همان نسخه ای است که رژیم پهلوی آن را در کشور پیاده می کرد.

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهار توبه و استغفار از گناهان است و اصرار بر گناه در این ماه منشاء گرفتاری و بدبختی هاست، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارخانه های تولیدی دقت کنند که ثروت اندوزی و تولید بخاطر گردش چرخه اقتصادی کشور اگر توام با گناه و معصیت باشد هرگز برکت نخواهد داشت.

🔹امام جمعه بناب ضمن گلایه از عمران و آبادانی ناعادلانه در سطح شهر خطاب به مسئولان ذیربط گفت: در بودجه بندی عمرانی شهر جامع نگر و عدالت محور حرکت شود و تبعیض در کار نباشد، در حالیکه ضلع غربی شهر مشکلات فراوان انباشته است و اگر امکاناتی هست در همه مناطق شهر هزینه شود.

🔹وی در این خصوص ادامه داد: بنده مختصر و سربسته عرض کردم و منتظر نتیجه از طرف مسئولین مربوطه هستم که آیا در عمران و آبادانی شهر عدالت و انصاف رعایت شده یا ملاحظاتی در کار است؟ و گرنه هفته آتی صریح با مردم صحبت خواهم کرد، آن وقت عزیزان از بنده گله مند نباشند.

  • نویسنده : داود زیبائی