خواست ملت و نمایندگان تسریع در پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی است
خواست ملت و نمایندگان تسریع در پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی است
رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به موضوع پیگیری پرونده شهادت سردارسلیمانی گفت: خواست ملت و نمایندگان تسریع در پیگیری پرونده حقوقی و قضایی سردار سلیمانی در مجامع بین المللی است.

به گزارش صدای بناب به نقل از   خبرگزاری خانه ملت،  زهره الهیان با اشاره به جلسه امروز ( سه شنبه ۱۲ دی ماه) کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پیگیری پرونده شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی گفت: سومین جلسه ای است که در بحث پیگیری پرونده حقوقی و قضایی سردار سلیمانی برگزار می شود که از دستگاه های مربوطه از جمله وزارت امور خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و دستگاه هایی که در این پرونده نقش دارند، گزارش درخواست شد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: مطالبه ما ونمایندگان مجلس از مسئولان دستگاه های مربوطه، تسریع در پیگیری پرونده سردار سلیمانی بود در حالیکه اطاله این پرونده برای ملت ایران و ملت های آزاده جهان قابل قبول نیست. اینکه چه مجازاتی برای دولت آمریکا بویژه ترامپ درنظر گرفته خواهد شد نیازمند تسریع در پیگیری این پرونده دارد.

وی اضافه کرد: البته عاملان به شهادت رساندن سردار سلیمانی در انتظار انتقام سخت هستند و خود نیز به این نکته واقف هستند اما اینکه این انتقام  در چه زمانی و مکانی و با چه کیفیتی صورت خواهد گرفت، برای عاملان شهادت سردار سلیمانی نیز مشخص نیست. درحالیکه به لحاظ روحی و روانی در حال مجازات شدن هستند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: ما خواهان تسریع در پیگیری پرونده حقوقی و قضایی سردار سلیمانی هستیم سردار سلیمانی صرفا متعلق به ملت ایران نیست بلکه چهره ای جهانی و بین المللی است که مدافع حقوق بشر بوده و زنان و کودکان را از دست گروه های تروریستی داعش نجات داد و از طرفی قهرمان مبارزه با تروریسم است بنابراین وظیفه دستگاه های مربوطه پیگیری از بُعد بین الملل، دیپلماسی عمومی و حقوق بشری شهادت سردار سلیمانی است.

الهیان ادامه داد: ما در این جلسه از دستگاه های ذی صلاح خواستیم که بطور جد این مسائل را پیگیری کنند و بنده با وزیر امور خارجه در خصوص تامین مالی پرونده و اخذ وکیل بین المللی صحبت کردم. البته مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ آمادگی دارد به وزارت خارجه در این خصوص کمک کند. همچنین این نشست ها  ادامه خواهد داشت و به طور ویژه جلسه ای با حضور نمایندگان و وزیر امور خارجه و دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سایر دستگاه ها ی مربوطه برگزار خواهد شد./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت