دال طلای مسابقات جهانی اختراعات بر گردن جوان خوشه مهری
دال طلای مسابقات جهانی اختراعات بر گردن جوان خوشه مهری
جوان پژوهشگر خوشه مهری شهرستان بناب مدال طلای مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات دوبی را در رشته مهندسی پزشکی بر گردن آویخت.

 

  1. به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ پوریا خیامی با اختراعی در زمینه پزشکی تحت عنوان “ابزاری برای مکش تومور‌ها در انواع سرطان” مدال طلای مسابقات را به خود اختصاص داد.

این اختراع بدون نمونه مشابه داخلی و خارجی است و از ویژگی منحصر به فرد آن افرایش کیفیت جراحی‌های تومور مغزی و کاهش بازه زمانی در جراحی‌های مغزی است.

این مسابقات در هشت حوزه انرژی، پزشکی، فناوری اطلاعات، هوافضا، شیمی، فیزیک، بازاریابی و تبلیغات و هنر آذرماه امسال با حمایت سازمان مالکیت معنوی اختراع جهانی (WIIPA) در دبی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات بیش از ۱۶۵ طرح، اختراع و ایده از ۲۱ کشور دنیا از جمله ایران، آلمان، کرواسی، رومانی، کره جنوبی، سنگاپور، انگلستان، کانادا، مصر، ترکیه، عربستان، اندونزی، چین و لهستان ارائه شد.

خانم آزاد فلاح دبیر رسمی و نماینده ایران در مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات دوبی DIS ۲۰۲۳ از کسب مدال‌های رنگارنگ، عناوین برتر و جوایز ویژه توسط استارتاپ‌ها و اساتید ایرانی، دانشجویان و دانش‌آموزان در مسابقات امارات خبر داده بود.

مسابقات نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات و فناوری‌های نوآورانه کشور امارات متحده عربی زیر نظر سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA)، اداره فدرال هویت و شهروندی در امارات متحده عربی و با حمایت دانشگاه‌های بخارست، ترکیه و رومانی و مراکز مرتبط با مخترعین در کشور امارات برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، مخترعان و پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، مهندسی الکترونیک، کشاورزی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، داروسازی، انرژی، محیط زیست، اختراعات خود را شرکت دادند.

پوریا خیامی نخبه خوشه مهری متولد ۱۳۷۹ پژوهشگر حوزه اختراعات در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی پزشکی است.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما