دریاچه ارومیه به دلیل برنامه‌ریزی اشتباه به خصوص سدسازی در منطقه خشک شد
دریاچه ارومیه به دلیل برنامه‌ریزی اشتباه به خصوص سدسازی در منطقه خشک شد
نماینده مردم بناب با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه گفت: اگر طی سالیان اخیر با برنامه‌ریزی درست و مانع شدن از سدسازی در منطقه اقدام می‌شد، امروز شاهد خشک شدن دریاچه ارومیه نبودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان بناب که با حضور معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه دریاچه ارومیه در اثر برنامه‌ریزی‌های اشتباه خشک شد.

وی افزود: اگر طی ۴۰ سال اخیر با برنامه‌ریزی درست به خصوص با ممانعت از سدسازی‌های بسیار زیاد در حوزه دریاچه ارومیه مخالفت می‌شد امروز شاهد خشک شدن دریاچه ارومیه نبودیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حفاظت از کشاورزی شهرستان بناب گفت: اگر برای کشاورزی بناب برنامه‌ریزی درست انجام نشود کشاورزی بناب نیز همانند دریاچه ارومیه خشک خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت حمایت از صاحبان بارگاه‌های انگور در کل کشور و به خصوص در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: سالانه هزاران تن انواع انگور از سایر استان‌ها وارد شهرستان بناب می‌شود تا به محصولات خشکبار تبدیل شوند.

وی افزود: در همین راستا از مدیران کشوری و استانی انتظار داریم که از بارگاه‌های انگور در شهرستان بناب حمایت کنند و اگر این کار به آرامی پیش برود در این حوزه با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن ابراز تاسف از استفاده از روش‌های قدیمی در کشاورزی بناب گفت: متاسفانه برخی از کشاورزان ما از روش و رسوم ۱۰۰ سال پیش استفاده می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر خودمان برای خودمان تلاش نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم، گفت: کشاورزان قبل از اصرار مسئولین می‌بایست از روش‌های نوین و علم روز برای کشت محصولات استفاده کنند.

  • نویسنده : داود زیبائی