دیگر دشمن را راحت نخواهیم گذاشت‌/ تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست
دیگر دشمن را راحت نخواهیم گذاشت‌/ تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فهرستی از همه دشمنی‌های ممکن را دشمنان ظرف ۴۵ سال گذشته علیه ملت ایران اعمال کردند اما ملت ایران به‌برکت رهبری‌های امام خامنه‌ای در نبردی سخت شکست‌های سهمگینی را به دشمنان وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناببه نقل از خبرگزاری تسنیم، از اردبیل، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی پیش‌ازظهر امروز در کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل با تحسین مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تأسی به سالار شهیدان امام حسین(ع) مجاهدتی ماندگار انجام دادند که در تاریخ این مرز و بوم به‌یادگار می‌ماند.

‌در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری‌ را شاهد‌یم‌

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه‌هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) و روزهای اسارت آنها در عزیمت به شام تصریح کرد: به‌زیباترین شکل ممکن با جلوه‌های هنری از اول خلقت بشر و تقابل خداوند متعال با شیطان تا زمان عظیم‌ترین واقعه عاشورا و حماسه بی‌نظیر چالدران و دوران دفاع مقدس یادآوری رشادت‌های بی‌نظیر مردمان این دیار و وفادار به اهل‌بیت را شاهد بودیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این مراسم به‌شکل هنری و با لطافت و زیبایی خاص حماسه جاودانه شهدا و ایثارگران در قالب شعر، حماسه، مدح و شبیه‌خوانی به نمایش گذاشته شد که همه آنها نشان می‌دهد که ما در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری، اخلاص و وفای به عهد را شاهد بودیم.

شهدا ستارگان درخشان ‌در سپهر افتخارات ایران ‌هستند

سردار سلامی افزود: خوشحال هستیم که امروز میهمان سفره بابرکت شهدا در دیار سبلان هستیم که با دیدن چهره نورانی و بهشتی این شهدا لذت معنوی بی‌پایانی را می‌بریم چرا که این شهدا ستارگان درخشان در کهکشان بی‌نظیر این مردم و سپهر افتخارات ایران اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل سرزمین شیخ و شهادت و مفاخر جاودانه با وقایع تاریخی ماندگاری است که همه ما به وجود این سرزمین پاک افتخار می‌کنیم و بر این باوریم که اردبیل در یکپارچگی این کشور و ترویج و نشر تشیع نقشی بی‌بدیل داشته است.

اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاور‌ است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان و ایثارگران شجاع و دلاوری است که حیات معنوی و مادی ما امروز به عزت، عظمت و هویت آنها وابسته است.

وی بیان کرد: ما اگر امروز در کشور امنیت پایدار و آرامش بی‌نظیری داریم و در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت می‌کنیم همه را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران می‌دانیم.

سردار سلامی یاد و خاطره سه‌هزار و ۴۰۰ لاله معطر و به خون خفته این مرز و بوم را گرامی داشت و اظهار کرد: این شهدا حرکتی بی‌نظیر انجام دادند تا ملت ایران همواره در سایه عزت و عظمت خلق‌شده در جاودانگی و حرّیت به‌سر بَرد و دوستان و دشمنان نیز به این عظمت اذعان دارند.

روی پای خود ایستاده استقلال و عظمت خود را حفظ کردیم
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جامعه‌ای که به عناصر هویتی، فرهنگی، بزرگان و چهره‌های ماندگار خود افتخار نکند، قطعاً وابسته به دشمن می‌شود و بیگانگان برای این تعیین تکلیف می‌کنند.
فرمانده سپاه پاسداران گفت: ما افتخار می‌کنیم که در این سرزمین شهدا و ایثارگران با حریت و آزادگی کاری انجام دادند که برای همیشه این کشور بدون وابستگی به بیگانگان بتواند روی پای خود بایستد و استقلال و عظمت خود را حفظ کند.

وی اضافه کرد: این شهدا کاری انجام دادند که نه‌تنها در بالاترین رتبه ارزشی و معنوی قرار داریم بلکه هیچ‌وقت به‌دست این قدرت‌های پست ذلیل و خوار نشدیم بلکه در اوج عظمت توانسته‌ایم با شجاعت از حقانیت خود دفاع کنیم.

ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفته‌ایم

سردار سلامی منطق قرآن را حق و حقیقت همراه با دیانت عنوان کرد و ادامه داد: شهیدان ما با توسل به کلام الهی و سیره اهل‌بیت حقیقتی ماندگار پیدا کردند و این برازنده شهدا و سرافرازان این مرز و بوم است.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایه شجاعت، شهامت و ایثارگری شهداست که ما امروز در اوج عزت و عظمت قرار گرفتیم و دشمن نمی‌تواند لباس ذلت بر تن این ملت کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها در این ۴۵ سال هم‌قسم شدند تا مانع از اعتلا و همبستگی ملت ایران باشند در حالی که در این سرزمین نور الهی تابیدن گرفته است و هیچ کس نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند.

به‌رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار داریم

سردار سلامی بیان کرد: این ملت نه‌تنها صدای شیاطین را خاموش و بی‌صدا کرده بلکه اجازه نداده است شیاطین و استکبار زمینه غلبه بر اراده این ملت را بکنند هرچند که همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در راستای انحراف ملت ایران از مسیر واقعی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همان طور که رسالت انبیا باز کردن غل و زنجیر از پا و دست ملت‌های آزادیخواه بود، انقلاب اسلامی نیز از دست و پای این ملت غل و زنجیر شیاطین را باز کرد تا امروز این ملت در اوج حریت و آزادگی نفس بکشد و به فرعونیان و شیاطین نه بگوید.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: در مبارزه با فرعونیان و مستکبران هرچند هزینه‌های سنگینی را پرداخت کردیم اما امروز در رسیدن به قله نهایی، امید بسیاری داریم تا دشمن را در گام نهایی از میدان مبارزه خارج کنیم و به‌رغم همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها در اوج عظمت قرار گیریم.

دشمنان ‌به انواع حربه‌ها در این ۴۵ سال متوسل شدند

وی گفت: دشمنان ما به انواع حربه‌ها در این ۴۵ سال متوسل شدند که از جنگ داخلی، خارجی، فتنه و ترور تا جنگ شناختی، القای ناامیدی و… ملت ایران را از مسیر عزتمند خود دور کنند اما همه این فتنه‌ها و توطئه‌ها شکست خورده است و این ملت امروز در اوج عظمت قرار گرفته است و اجازه نمی‌دهد به مسیر طی‌شده دوباره بازگردد.

سردار سلامی افزود: به‌برکت رهبری داهیانه امام و مقام معظم رهبری در این ۴۵ سال و ایستادگی ملت و شجاعت فرزندان این مرز و بوم، دشمن عرصه را برای خود تنگ‌تر دیده است و یقین داریم که به هیچ‌یک از آرزوهای خود نخواهد رسید بلکه روز به روز شاهد ناکامی‌های آنها در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

این ملت ‌هیچ‌وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد

وی تلاش دشمن را در مدیریت شبکه مجازی و به‌راه انداختن جنگ رسانه‌ای نافرجام یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که این ملت اندیشه و تفکر برگرفته از آرمان عاشورایی دارد و هیچ وقت دست ذلت و تسلیم بالا نخواهد برد.

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همان طوری که در صدر اسلام و حوادث بعد از آن عده‌ای سعی کردند امام و رهبر جامعه را تنها گذاشته و حوادث تلخ عاشورا را رقم بزنند، این ملت با درس عبرت از این تجربه‌های تلخ اجازه نخواهد داد بار دیگر رهبری جامعه تنها بماند و یا مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد.

ملت هیچ‌وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کند

وی بیان کرد: ملت ما نه‌تنها خسته نیست بلکه با توسل و تمسک به آرمان‌های ارزشی امیدوارتر از گذشته مسیر را طی می‌کند و آرزوی حقیر دشمنان نیز بی‌نتیجه خواهد بود و آنها این آرزوهای خودشان را به گور خواهند برد.

سردار سلامی شهرت اردبیل را به وفاداری و عشق به اهل‌بیت به‌ویژه حضرت عباس‌بن علی عنوان کرد و ادامه داد: ملت اردبیل همچون ابوالفضل آزاده، حرّ، وفادار و بانجابت است و هیچ‌وقت پشت نظام، انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کند.

دشمن را راحت نخواهیم گذاشت

فرمانده سپاه پاسداران گفت: همان طوری که این سرزمین به پایتخت حسینی شهره است، قطعاً تجلی عشق و وفاداری به اهل‌بیت را نیز در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شاهد و ناظر خواهیم بود.

‌سرلشکر سلامی با بیان اینکه “ملت ایران در هیچ نقطه‌ای متوقف نمی‌شود و فاتح قله‌های بزرگ خواهیم بود.”، تأکید کرد: دشمن را راحت نخواهیم گذاشت و قطعاً ملت ایران در برابر دشمن کوتاه نخواهد آمد و تا فتح آخرین قله‌ها از پای نخواهیم نشست و آرزو داریم در راه آرمان‌های ملت ایران با غلبه بر دشمن به خلیل شهدا بپیوندیم.

  • نویسنده : داود زیبائی
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم