رسانه‌ها نقش راهبردی در جنگ ترکیبی دارند
رسانه‌ها نقش راهبردی در جنگ ترکیبی دارند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش محوری و راهبردی در عرصه جنگ ترکیبی دارند و باید ارزش‌های دفاع‌مقدس را به خوبی به جامعه انتقال دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل ازخبرگزاری آناج، امیردریادار رضا عباسی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس، افزود: اصحاب رسانه و خبر در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز تبیین دستاورد‌های بی‌انتهای دفاع مقدس مهمترین رسالت را بر عهده دارند و باید به این نقش خود به خوبی عمل کنند.

رسالت اصلی در بیان و توضیح ناگفته‌ها و ابعاد مختلف دفاع مقدس بر عهده رسانه‌ها است

وی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی در بیان و توضیح ناگفته‌ها و ابعاد مختلف دفاع مقدس بر عهده رسانه‌ها است، ادامه داد: بی‌تردید انتشار هر خبر و گزارش از دوران هشت سال دفاع‌مقدس می‌تواند در بسط و گسترش این فرهنگ و گنج بی‌نظیر تأثیرگذار باشد.

نامتعارف بودن، ناشناخته بودن و نامشخص بودن جبهه و تجهیزات را از ویژگی‌های مهم جنگ ترکیبی

امیر عباسی نامتعارف بودن، ناشناخته بودن و نامشخص بودن جبهه و تجهیزات را از ویژگی‌های مهم جنگ ترکیبی بیان و اظهار کرد: رزمندگان این عرصه خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که باید با تیزبینی و شناخت دقیق عرصه جنگ بتوانند کشور و به خصوص نسل جدید و جوان را از ترکش‌های حملات جنگ ترکیبی مصون نگه دارند.

خبرنگاران در این عرصه مهم در لبه خاکریز دشمن قرار دارند

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در این عرصه مهم در لبه خاکریز دشمن قرار دارند، یادآور شد: در صورتی که رسانه‌ها نسبت به رفع شبهات، بدگمانی‌ها و تردید‌های نسل جوان نسبت به هشت سال دفاع مقدس بی‌تفاوت بوده و ایفای نقش نکنند، گسست بین نسلی جامعه را در برگرفته و بسیاری از دستاورد‌های عظیم انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس به ورطه فراموشی سپرده می‌شود.

هفته گرامیداشت دفاع مقدس را بهانه‌ای برای ترسیم و تبیین ابعاد مختلف این دوران افتخارآمیز دانست

امیر عباسی هفته گرامیداشت دفاع مقدس را بهانه‌ای برای ترسیم و تبیین ابعاد مختلف این دوران افتخارآمیز دانست و با اشاره مجدد به شعار امسال این هفته مبنی بر «ما متحد هستیم» گفت: در این هفته که برنامه‌های مختلف آن در آذربایجان‌شرقی از فردا آغاز و تا هفتم مهرماه تداوم خواهد داشت، در حوزه‌های فرهنگی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بالغ بر ۲ هزار عنوان برنامه در شهر‌ها، بخش‌ها و روستا‌های استان اجرا خواهد شد.

توجه به نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و نیز نسل جدید و جوان را از مؤلفه‌های مهم برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس در کشور و آذربایجان‌شرقی بیان کرد

وی توجه به نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و نیز نسل جدید و جوان را از مؤلفه‌های مهم برنامه‌های امسال هفته دفاع‌مقدس در کشور و آذربایجان‌شرقی بیان کرد و افزود: بر همین اساس ۵۰ درصد مجموع برنامه‌های این هفته قشر بانوان و جوانان و نوجوانان را در بر می‌گیرد.

امیر عباسی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع‌مقدس بسیاری از مادران و زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف پشت جبهه دلاوری، از خود گذشتگی و جان فشانی‌های بی‌مانندی از خود با یادگار گذاشتند که نباید این مهم از یاد‌ها فراموش شود.

وی دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی‌فقیه در استان، رونمایی از تعداد ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح و بهره‌برداری از نخستین شهرک بازی‌های یارانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان در پارک شمیم پایداری، بازسازی عملیات الی بیت‌المقدس طی هشت شب در پارک شمیم پایداری، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در میدان آذربایجان، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس در پارک ائل گلی تبریز، تجلیل از رزمندگان در استانداری، تجلیل از رزمندگان خط مقدم دوران جنگ در هتل ائل گلی و رونمایی از سه عنوان سوژه در باغ موزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی برشمرد.

امیر عباسی رونمایی از سه یادمان شهدای دوران هشت سال دفاع‌مقدس در روستای مایان، مجتمع تراکتورسازی تبریز و شهر ممقان را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس بیان و اضافه کرد: اکران فیلم شهید محققی در پایگاه دوم شکاری تبریز و نیز ارتباط تصویری یکهزار و ۲۰۰ نفر از رزمندگان آن دوران با فرماندهی کل‌قوا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

عطرافشانی و غباروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع‌مقدس در تمام آرامستان‌های استان و در تبریز محل وادی‌رحمت را مورد اشاره قرار داد

وی عطرافشانی و غباروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع‌مقدس در تمام آرامستان‌های استان و در تبریز محل وادی‌رحمت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراسم برخلاتف سال‌های قبل که در نخستین روز هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شد، امسال به هفتم مهرماه موکول شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج