رشد ۲۴ درصدی قبولی کنکور در شهرستان بناب نسبت به سال گذشته/ بازگشایی مدارس از آبان ماه و به صورت تدریجی و اقتضایی خواهد بود
رشد ۲۴ درصدی قبولی کنکور در شهرستان بناب نسبت به سال گذشته/ بازگشایی مدارس از آبان ماه و به صورت تدریجی و اقتضایی خواهد بود
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: امسال شاهد رشد ۲۷ درصدی قبول شدگان در کنکور سراسری در بناب را شاهد هستیم که نشان از تلاش معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حسین پارسامهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بناب با اشاره به اتمام و موفقیت های سال تحصیلی ۱۳۹۹__ ۱۴۰۰ اظهار داشت: این سال تحصیلی با وجود تمامی مشکلات و شرایط کرونایی اما با تلاش و همت معلمان و دانش‌آموزان به خوبی سپری شد و معلمان در این ایام با تلاش و رشادت بیشتری اجازه ندادند تا لحظه ای چراغ آموزش خاموش شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تاکید بر اینکه هیچ آموزش جایگزین آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در مدارس نمی شود، گفت:  مهرماه امسال آموزش به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود اما پیش‌بینی شده است که آبان ماه آموزش به صورت حضوری،  تدریجی و اقتضایی باشد یعنی بر حسب شرایط کرونایی و دستورات ستا ملی کرونا آموزش پیش خواهد رفت.

حسین پارسامهر موفقیت های امسال دانش آموزان بنابی در کنکور سراسری را عالی و مثال زدنی عنوان کرد و گفت :آمار قبول شدگان کنکور سراسری در شهرستان بناب بسیار عالی بود به طوری که رشد ۲۴ درصدی قبولی در رشته های عالی و دانشگاه ها معتبر را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی افزود: امسال در رشته‌های پزشکی، دبیری و همچنین دانشگاههای معتبر و رشته های مهندسی ۲۹۲ نفر قبولی را به ثبت رساندیم  و این آمار در سال گذشته ۲۳۶ نفر بود و ۵۶ نفر افزایش قبول شدگان در این رشته ها یا همان افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

پارسامهر افزود:  امسال در گروه علوم پزشکی (صرفا پزشکی دندانپزشکی و داروسازی) ۴۲ نفر قبولی داشته ایم و همچنین در رشته دبیری ۸۶ نفر و مهندسی و فنی ۴۵ نفر در دانشگاه های بسیار معتبر کشور قبول شدند که در نوبه خود نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را در این حوزه داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تاکید بر اینکه طبق تجارب به دست آمده طی ۲۰ ماه اخیر آموزش مجازی همگام با آموزش حضوری پیش خواهد رفت گفت: گاها از ما سوال می‌شود که پس از بازگشایی مدارس تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند کارآمد نخواهد بود اما این گونه نیست و قطعاً آموزش حضوری و مجازی همگام و با یکدیگر پیش خواهد رفت.

پارسا مهر در پایان نقش خاواده ها در ایام کرونایی و آموزش های غیر حضوری و مجازی را بینظیر و عالی عنوان کرد و گفت: جا دارد از همه خانواده‌ها تشکر کنیم و اینکه این تعداد آمار قبولی نشان می‌دهد که خانواده‌ها و دانش‌آموزان با هدف برنامه و با انگیزه آموزش را پیش برد و در کنار معلمان توانستند چنین نتایج درخشان را به دست بیاورند.

انتهای پیام/ داود زیبائی