رشد ۷۶ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌شرقی
رشد ۷۶ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌شرقی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود حوادث و سوانح قهری ۷۶ درصد در خرید تضمینی گندم در استان رشد داشتیم.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی کرامتی در جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: بارندگی امسال در آذربایجان‌شرقی تا ۲۴ مهر ۱۴.۵ میلی‌متر بود که این عدد در مقایسه با سال گذشته که میزان بارندگی ۲ دهم میلی‌متر بود ۱۴.۳ افزایش دارد و در بلندمدت نیز ۹.۷ میلی‌متر است که ۴.۸ افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر با ۲۹.۴ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان ملکان با ۳.۷ میلی‌متر بود.

 کرامتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم و ۲۸ هزار و ۸۵۰ هکتار جو کشت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون کشت محصولات علوفه‌ای و دانه‌های روغنی نیز آغاز شده است از سهمیه ۵۰ هزار تنی کود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن توزیع شده و ۲۴ هزار تن بذر اصلاح شده خریداری شده است که ۵ هزار و ۲۰۰ تن در بین گندمکاران دیم توزیع شده است.

 کرامتی گفت: ۷۵ تن بذر رسمی جو،۴۰ تن بذر حبوبات پاییزه، ۸۰ تن محصولات علوفه‌ای تناوبی و ۳۵ هزار و ۳۷۰ لیتر بذرمال خریداری و توزیع شده است همچنین ۸ هزار و ۹۰۰ تن بذر رسمی ضدعفونی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی بارش‌ها در استان و با وجود حوادث و سوانح قهری ۷۶ درصد در خرید تضمینی گندم رشد داشتیم.