روحیه استکبارستیزی را نمی‌توان از دانش‌آموزان گرفت
روحیه استکبارستیزی را نمی‌توان از دانش‌آموزان گرفت
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اگر میدان را برای دانش آموزان باز کنیم توانایی گره گشایی از مشکلات انقلاب و نظام را دارند.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، نشست خبری حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به مناسبت چهل و سومین سالگرد تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هفته ملی نوجوان صبح دوشنبه در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

تاریخی با اشاره به چهل و یک سال فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: خدا را شاکریم که در این ۴۳ سال توانستیم اقداماتی را برای دانش آموزان داشته باشیم آنچه که موجب شده است که به عنوان قدیمی ترین نهاد دانش آموزی پرچمدار این حرف باشد این بوده است که با پرچمداری دانش آموزان توانستیم جایگاه و نقش دانش آموزان را به رسمیت بشناسیم.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: تجربه نشان داده است که اگر میدان را برای دانش آموزان باز کنیم توانایی گره گشایی از مشکلات انقلاب و نظام را دارند. برای برخی از افراد این موضوع پیچیده بود که دانش آموزان بتوانند باری را از دوش نظام بردارد اما بارها این تجربه ثابت شد به اعتقاد من در حوادث اخیر به دانش آموزان بر همگان آشکار شد.

وی با اشاره به روز دانش آموز گفت: دانش آموزان به لحاظ ماهوی و ظاهری هم دارای ویژگی‌های برجسته ای هستند. دانش آموزان و دانشجویان بر اساس روحیه ذاتی خود به لحاظ فطری، استکبار ستیز هستند و تحمل هیچ‌گونه تکبری را ندارند.

تاریخی گفت: آنچه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم آن است که معاندان تلاش می‌کنند کفه استکبار ستیزی دانش آموزان را تغییر دهند. ایادی استکبار، آنان که دشمنی شأن با نظام و انقلاب ویژه است؛ در تلاشند این قسمت را هدف گذاری کنند در حالی که رو سیاهی برای آنان خواهد ماند زیرا روحیه استکبارستیزی را نمی‌توان از دانش‌آموزان گرفت.

تاریخی با بیان اینکه رفتار دانش آموزان و انتقادات آنان این طور نیست که به دور از پختگی باشد؛ گفت: نسل دانش آموزی حاضر در فضای مدارس، یکی از پر انگیزه ترین اقشار و نسل‌ها در تداوم انقلاب اسلامی است. رفتار دانش آموزان امروز ناشی از پختگی و درک آنان نسبت به شرایط است و اگر نگوییم آنان بیشتر از نوجوانان دهه اول انقلاب هوشمندی و درک دارند؛ قطعاً کمتر نیست.

تاریخی افزود: معاندان از فضای احساسی دانش آموزان می‌خواهند استفاده کنند تا فرصت تدبر و تعقل و گفتگوی صریح را از آنان بگیرد. در حالی که با شنیدن صدای انتقاد دانش آموز، مسئولین می‌توانند گره‌های زیادی را باز کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: ظاهراً تعمداتی وجود دارد که نقاط قوت و موفقیت‌های کشور دیده نشود. حضور موفق دانش آموزان در المپیادها چندان در بین دانش آموزان دیده نمی‌شود. برخی از دانش آموزان حتی باور ندارند که ما در عرصه نظامی توانمند هستیم‌. این نتیجه تبلیغات منفی رسانه‌های معاند و کم کاری ماست. ما در معرفی آنچه که هستیم برای دانش آموزان لکنت داشتیم.

وی با اشاره به پدیده مدرسه انقلاب گفت: اینکه دانش آموز دهه هشتادی که پدر و مادرش هم انقلاب اسلامی را درک نکردند؛ مطالعه و تحقیق کرده و انقلاب اسلامی را روایت می‌کند ارزشمند است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پاسخ به این سوال که توصیه شما در مواجهه با دانش آموز فریب خورده چیست؛ گفت: ما همواره گفته ایم که اقتضای سن این دانش‌آموزان حتماً در نظر گرفته شود و آمارها و گزارشات هم نشان می‌دهد که به این موضوع توجه شده است.

وی افزود: البته برای دانش آموزی که در این اعتراضات و اغتشاشات پس از آن مرتکب قتل شده است نمی‌توان توصیه‌ای داشت اما برای دانش آموزان دیگر و نوجوانانی که به تازگی به این جریان پیوستند دستورالعمل‌هایی برای مواجه صحیح با آنان صادر شده و قوه قضائیه هم همکاری و درک خوبی از این موضوع و مواجهه با این دانش آموزان دارد.

تاریخی با اشاره به سلبریتی ارزشمند انقلاب گفت: به جای اینکه به سلبریتی هزینه ساز اهمیت بدهیم به سلبریتی های شاخص و جریان ساز که موفقیت‌های ایران و انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنند و حتی برخی از آنان کمتر شناخته شده هستند استفاده کنیم. دانش آموزی که از لذت‌های دنیوی گذشته است و برای این نظام و انقلاب عزیزترین سرمایه یعنی جان خود را دادند؛ مهم‌ترین سلبریتی های ما هستند.

تاریخی با بیان اینکه مجهز به نرم افزارها و فناوری‌های نوآورانه و بازی‌های جمعی و اردویی هستیم گفت: این نرم‌افزارها به عنوان تاما در حال استفاده است.

وی با اشاره به روز دانش آموز گفت: انتشار کتاب من معترضم حاوی سوالات و ابهامات دانش آموزان در موضوع حجاب و سایر موضوعات را در دستور کار داریم که به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر