رونمایی از نشان ثبت جشنواره کباب بناب در رویداد گردشگری ایران
رونمایی از نشان ثبت جشنواره کباب بناب در رویداد گردشگری ایران
صبح امروز جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان بناب با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صدای بناب، رضا لعلی در این جلسه با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه ارزشمندترین میراث یک جامعه برقراری عدالت در آن است، گفت: برقرای عدالت اجتماعی در هر جامعه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی حفظ میراث فرهنگی و آثار باستانی را مهم دانست و افزود: ادب و معرفت می‌تواند مهم ترین میراث ما برای فرزندان خود باشد که متاسفانه در انتقال آن به نسل های بعدی شاهد نواقصاتی هستیم.

فرماندار شهرستان بناب خطاب به مسئولان گفت: این شهرستان متعلق به همه ما میباشد و باید در نگهداری از تاریخ و هویت آن پای کار باشیم.

رضا لعلی تاکید کرد: باید مردم را با میراث فرهنگی شهرستان آشنا و نحوه نگهداری از آنها را آموزش داد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب افزود: تمدنی که در روستای صَوَر و توتاخانه وجود دارد بسیار ارزشمند می‌باشد و باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده شود.

لعلی در خاتمه سخنان خود گفت: آثار باستانی در شهرستان بناب نشان دهنده تمدن ماست، و باید به گونه ای بازسازی شوند که بافت اصلی خود را از دست ندهند.

در پایان این جلسه از نشان ثبت جشنواره کباب بناب در رویداد گردشگری ایران رونمایی شد، همچنین آقای محمد باقر بشار مطلق فعال خراطی چوب و خانم شکوریان در رشته چرم دوزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

  • نویسنده : داود زیبایی