رویش جمهوری اسلامی ایران از رای مردم
رویش جمهوری اسلامی ایران از رای مردم
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای ۱۲ فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران، معجزه بزرگ قرن، با رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (اعلی الله مقامه الشریف) و مبارزات مردم مومن و انقلابی پیروز و نظام استبدادی و طاغوتی پس از سال‌ها تسلط بر مردم ایران سرنگون شد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه شده است: ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که نهال نوپای انقلاب در حال رشد و تکامل بود در ۱۲فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و در انتخاباتی سراسری و بی نظیر در تاریخ، و با مشارکت اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی مستقیم و بیش از ۹۸ درصدی مشارکت کنندگان استقرار یافت.

حضرت امام خمینی (ره) در پیامی که پس از انتخابات صادر کردند این انتخابات را در تاریخ ایران بی سابقه دانستند که سراسر مملکت با شوق و‏‎ ‎‏شعف و عشق و علاقه رأی مثبت خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و‏‎ ‎‏رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن یوم الله ۱۲ فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است: اینک که قریب به نیم قرن از استقرار نظامی الهی در این کشور عزیز می‌گذرد، ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، با عزمی راسخ و اراده‌ای آهنین، از ولایت فقیه و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن پشتیبانی می‌کنند.

در این بیانیه بر دفاع از مظلومین عالم که مظهر بارز آن در عصر حاضر مردم مظلوم فلسطین هستند و مبارزه با ظالمان و مستکبران در راس آنان آمریکای جهانخوار و اسراییل کودک کش تاکید و عنوان شده است: مردم ایران اسلامی با عمل به منویات ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مسیر پیشرفت و توسعه کشور را برای تحقق و تشکیل تمدن اسلامی هموارتر خواهند کرد.

مردم ایران ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز دهم فروردین ۱۳۵۸ در یک همه پرسی شرکت کردند ونتیجه رای گیری روز ۱۲ فروردین اعلام شد و از آن پس این روز با عنوان روز جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی