رژیم اسراییل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است
رژیم اسراییل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی نوشت: رژیم اسرائیل از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد سرپیچی می‌کند، به بی‌قانونی دامن می‌زند و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات مخرب رژیم اسرائیل در غرب آسیا موجب بی‌ثباتی و ناامنی شده است.

نمایندگی ایران همچنین نوشت: حمله اخیر به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، ماهیت کاملاً رهاشده این رژیم را در ارتکاب جنایات بی‌سابقه نشان می‌دهد. این حمله نقض حاکمیت سوریه، قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

این نمایندگی همچنین تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم که رژیم اسرائیل از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد سرپیچی می‌کند، به بی‌قانونی دامن می‌زند و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، باید پاسخگوی این اعمال مخرب و تمام جنایات خود باشد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته، دوشنبه، بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

بر اثر این تجاوز ۷ نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی به شهادت رسیدند.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق روز گذشته در این خصوص گفت: رژیم صهیونیستی با هواپیمای اف۳۵ با ۶ موشک ساختمان محل اقامت و کنسولگری را هدف قرار داد.

سفیر ایران در سوریه تأکید کرد: این یک اقدام جنایتکارانه جدید و عبور از خط قرمز بین‌المللی است. ایران مانند گذشته پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی را در زمان و مکان مناسب خواهد داد.

او خاطرنشان کرد: چند نفر از دیپلمات‌های رسمی سفارت بودند که به شهادت رسیدند. دو تن از نیروهای پلیس سوری هم مجروح شدند و تعدادی از ماشین‌ها آتش گرفت و بخشی از ساختمان سرکنسولگری فروریخت.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بامداد امروز (سه‌شنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام خبر احضار سفیر کشور سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه از ارسال «پیام مهم» به دولت واشنگتن خبر داد.

او نوشت: در پی حمله تروریستی رژیم اسراییل مقام سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به امور وزارت خارجه فراخوانده شد، در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسراییل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم