شروع نقل و انتقالات مستاجران با اجاره های سرسام آور/ طرح جامع شهر بناب روزنه امید برای مستاجران
شروع نقل و انتقالات مستاجران با اجاره های سرسام آور/ طرح جامع شهر بناب روزنه امید برای مستاجران
فصل نقل و انتقالات برای مستاجران در بناب آغاز شده و متاسفانه اجاره ها به صورت سرسام آور و غیر منطقی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، یکی از مهمترین معضلات و پدیده های اجتماعی که طی سالیان اخیر در سراسر کشور و به خصوص در شهرستان بناب شکل گرفته، بحث کمبود مسکن و گرانی آن بوده و همین امر باعث شده جوانانی که تازه تشکیل خانواده داده اند حتی برای پرداخت اجاره مسکن خود با مشکل مواجه شوند.

با افزایش تورم اقلام مختلف، شاهد چند برابر شدن اجاره های ملک در بناب هستیم که به طور مثال در سال جاری برخی از اجاره ها دو یا سه برابر افزایش پیدا کرده‌ که پرداخت برای بسیاری از جوانان و سایر مستاجران دشوارتر شده است.

از طرف دیگر کمبود مسکن برای اجاره و وجود متقاضیان زیاد برای اجاره نشینی باعث شده تا بیشتر مالکان در بناب به فکر کسب درآمد بالاتر و واگذاری ملک خود با مبالغ بیشتر باشند که همین امر باعث افزایش سرسام آور اجاره ملک در بناب شده است.

دولت آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین وعده های خود را کمک به مسکن جوانان و خانه‌دار شدن مستاجران عنوان و بسیاری از مردم را به خانه دار شدن امیدوار کرد اما با گذشت زمان شاهد اتفاق خاصی در مسکن سازی نبوده ایم و یا اگر هم اتفاقی افتاده تاثیر چندانی بر وضعیت نابسامان مسکن در بناب نداشته است.

یکی از مهمترین مشکلات فعلی شهر بناب کمبود اراضی مسکونی برای احداث خانه می باشد و همین امر به گران شدن منزل در بناب دامن زده است به طوری که برخی از خانه ها در بناب به مراتب گرانتر از ملک های تهران و سایر کلانشهرها هستند.

مسئولان شهرستان بناب به خصوص نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار بناب در راستای حل مشکل مسکن اقدامات خوبی را انجام داده اند که نمونه ای از آن طرح جامع شهر بناب بوده چرا که این طرح می‌تواند تا حدودی با تغییر کاربری های اراضی واقع در شهر بناب به ساخت و ساز های بیشتر و ارزان شدن خانه کمک کند.

طی ماههای اخیر از طرف مسئولان شهرستان بناب اخبار بسیار خوبی در خصوص طرح جامع شهر بناب شنیده شده است و از اتمام و اجرای آن خبر می‌رسد که قطعاً با اجرای این طرح بسیاری از اراضی شهری از جمله قطعات کارکنان شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری و غیره به محدوده شهر بناب اضافه و شاهد افزایش گسترده ساخت و ساز در بناب خواهیم بود.

در پایان با وجود اینکه حرف های بسیاری در خصوص اجاره نشینی و مشکلات مسکن برای جوانان بنابی وجود دارد سخن خود را خاتمه داده و تنها از مسئولان شهرستان انتظار می رود هر چه سریعتر برای اجرای طرح جامع شهر بناب اقدام کنند.

 

  • نویسنده : داود زیبائی
  • منبع خبر : یادداشت؛