شهادت حسین فهمیده یک درس جامع برای همه تاریخ است/ جوانان باید چنین قهرمانان تاریخ را الگوی خود قرار دهند
شهادت حسین فهمیده یک درس جامع برای همه تاریخ است/ جوانان باید چنین قهرمانان تاریخ را الگوی خود قرار دهند
امام جمعه بناب گفت: شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله مصداق عینی راه صد ساله را یک شبه پیمودن است که جوانان امروز ما باید چنین قهرمانان تاریخ را الگوی خود قرار دهند.

⚡️به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به تصویب مصوبه ننگین رژیم پهلوی با آمریکا تحت عنوان قانون کاپیتولاسیون که طی آن آمریکاییها در ایران از مصونیت قضایی برخوردار بودند، اظهار داشت: حرکت علمای دین از جمله امام امت در آن زمان مانع اجرایی شدن آن مصوبه ظالمانه در ایران گردید و این مسئله موجب دشمنی رژیم با امام و روحانیت آگاه و انقلابی شد.

 

⚡️وی افزود: جبهه استکبار و در راس آن آمریکا نیز روی همین مسئله با روحانیت و ملت انقلابی کینه و دشمنی دارند، برای اینکه آنها می‌خواهند ملت‌ها را برده و تسلیم محض نگهدارند و کسی در دنیا به غلط کاریهای آنها معترض نشده و مقاومت نکند.

 

⚡️خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: این برخلاف تعالیم قرآنی است و طبق آیات قرآن و روایات همه مسلمانان وظیفه شرعی دارند در برابر ظالمان جهانخوار و مفسدان فی‌الارض قیام کنند و از ستمدیدگان دفاع و حمایت نمایند.

 

⚡️رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی گفت: شهید قاضی و سایر عالمان دینی علمداران انقلاب و ارکان نظام بوده و در آن موقعیت حساس انقلاب استوانه معنوی و حجت برای مردم بودند و اگر این بزرگ‌مردان در مناطق مختلف کشور نبودند صدای امام امت بجایی نمی‌رسید و انقلاب پیروز نمیشد.

 

⚡️حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی شهادت بسیجی نوجوان شهید حسین فهمیده را یک درس جامع برای تاریخ و همه آزادگان عنوان کرد و گفت: شهادت هدفمند این نوجوان ۱۳ ساله نمایش فتوت، مردانگی و ایثار و مصداق عینی راه صد ساله را یک شبه پیمودن است و این یک حجت الهی درخشان است که جوانان امروز ما باید چنین قهرمانان تاریخ را الگوی خود قرار دهند.

 

⚡️امام جمعه بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران و قتل عام کودکان و زنان خاطرنشان کرد: این حرکت جنون آمیز نشان از شکست، ضعف و درماندگی رژیم غاصب با آن همه پشتوانه آمریکا و شیاطین غرب در برابر مقاومت یک عده جوانمردان صبور، مصمم و غیور است.

 

⚡️وی تاکید کرد: قتل و خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه آخرین حربه ظالم است که هرگز جواب نمی‌دهد و با این وحشی‌گری اسرائیل قبر خود را می‌کند و فاتحه خود را خواند و بعد از این فجایع آمریکا و غرب هر چه سعی کنند کشوری بنام اسرائیل ماندگار باشد غیرممکن است.

  • نویسنده : داود زیبایی