رشد چشمگیر صادرات بناب در ۴ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۱۷۰ درصدی ارزش دلاری/ کاپوتاژ خودرو تا اطلاع ثانوی در بناب انجام نمی شود
رشد چشمگیر صادرات بناب در ۴ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۱۷۰ درصدی ارزش دلاری/ کاپوتاژ خودرو تا اطلاع ثانوی در بناب انجام نمی شود
رئیس اداره گمرک شهرستان بناب از ثبت و صادرات بیش از 92 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 68 میلیون دلار طی 4 ماه نخست سال جاری از گمرک شهرستان بناب خبر داد.

جلال الهی زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، از رشد صادرات گمرک بناب خبر داد و گفت: طی ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۱ هزار تن انواع کالا کمرگ به کشورهای مانند عراق، اسپانیا و برزیل و چندین کشور دیگر صادر شده است که همین مقدار در ۴ ماهه نخست سال گذشته ۴۹ هزار تن بوده است.

رئیس اداره گمرک شهرستان بناب ارزش تقریبی صادرات طی ۴ ماه نخست سال جاری از گمرک بناب را ۶۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ارزش کالهای صادر شده در ۴ ماهه نخست سال گذشته ۲۴ میلیون دلار بوده است که رشد بیش از ۲ برابری را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: با مقایسه عملکرد صادراتی گمرک شهرستان بناب نشان می دهد صادرات در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از حیث وزنی ۸۳ درصد رشد و از نظر ارزش دلاری بیش از ۱۷۰ درصد افزایش صادرات، به ثبت رسیده است.

الهی زاده در خصوص برخی گلایه های اخیر مطرح شده در خصوص عدم کاپوتاژ خودرو در گمرک شهرستان بناب گفت: به دلیل شوع بیماری کرونا و دستورالعمل های صادره از گمرک کشور تا اطلاع ثانوی کاپوتاژ خودرو در گمرک بناب انجام نمی شود.

وی افزود: اگر کسی در شهرستان بناب تقاضای کاپوتاژ خودرو برای سفر به کشورهای خارجی را داشته باشد می تواند به گمرک تبریز یا مراغه مراجعه کند که البته لازم به ذکر است طبق اطلاعاتی که داریم تردد به دلیل کرونا در مرزها بسیار سخت می باشد و کسی که کاپوتاژ داشته باشد نمی تواند به راحتی از مرزهای کشور خارج شود.

رئیس اداره گمرک شهرستان بناب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تولیدکنندگان و مسئولان شهرستان بابت توجه به رشد گمرک بناب گفت: در این گمرک بناب برخی مشکلات و کمبودهای وجود دارد که امیدواریم با پیگیری های مسئولان ارشد این نواقص هر چه سریع تر برطرف شوند تا بتوانیم خدمات بیش تری از این گمرک ارائه بدهیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی