ضدحملات بی‌حاصل اوکراین رسما تمام شد/ کی‌یف معتاد تسلیحات غرب است
ضدحملات بی‌حاصل اوکراین رسما تمام شد/ کی‌یف معتاد تسلیحات غرب است
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که «ضدحملات چهار ماهه نیروهای اوکراین علیه مسکو بدون نیل به اهداف، رسما تمام شده است.»

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر ، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به روی آوردن نیروهای مسکو به عملیات رزمی، گفت که ضدحملات اوکراین علیه روسیه بدون آنکه به اهداف قابل توجهی دست یاید، رسماً به اتمام رسیده است.

نبنزیا تاکید کرد: چند روزی است که نیروهای روسیه عملاً در امتداد تمام خطوط مقدم به عملیات‌های رزمی روی آوره‌اند. بنابراین، می‌توانیم ضدحملات اوکراینی‌ها را رسماً تمام‌شده تلقی کنیم.

به گفته وی، چهار ماه حملات اوکراینی‌ها تنها به «از بین رفتن صدها واحد از تجهیزات ارسالی غرب به کی‌یف و کشته شدن ده‌ها تن از سربازانی منجر شده است که رژیم کی‌یف آنها را به زور به ارتش کشاند زیرا بسیاری از آنها نمی‌خواستند بجنگند. برخی از آنها هم که خوش‌شانس بودند، تسلیم شده و زنده ماندند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته اعلام کرد که شمار قربانیان اوکراین از ۹۰۰ هزار نفر تجاوز کرده و کی‌یف ۵۵۷ دستگاه تانک و یک هزار و ۹۰۰ زره‌پوش خود را از دست داده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: غرب به جای پایان دادن به «کشتار» اوکراینی‌ها در خط مقدم، همچنان به تامین سلاح برای آنها ادامه می‌دهد؛ درست مثل مواد مخدری که در اختیار یک فرد معتاد قرار می‌گیرد و در نتیجه درد و رنجش را طولانی می‌کند.

وی اضافه کرد: بگذارید تاکید کنم که روسیه نه تنها با نیروهای مسلح اوکراین که منابعش تقریباً تحلیل رفته و تمام شده، در جنگ است بلکه با تمام ماشین نظامی ناتو و کل صنایع دفاعی مشترک آنها می‌جنگد.

نبنزیا با اشاره به اظهارات اخیر کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند که گفته بود «تسلیح اوکراین راهی بسیار ارزان برای تقابل با روسیه است»، تاکید کرد: خباثت و بدنهادی شرکای غربی سابق ما به بیان ساده، تعجب‌آور است.

وی در پایان گفت: اوکراینی که با همسایگانش در صلح زندگی کند و به حقوق تمام شهروندانش احترام بگذارد، آینده‌ای داشت و هنوز هم دارد اما رژیم نئونازی و جنایتکار ولودیمیر زلنسکی، هیچ آینده‌ای ندارد.

کایریل بودانوف، رئیس اطلاعات ارتش اوکراین پنجشنبه هفته گذشته اذعان کرد که حملات اوکراین نه تنها «طبق برنامه‌ریزی» پیش نرفته بلکه کاملاً از برنامه عقب هم افتاده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر