ضرورت آمادگی مردم و ادارات بناب در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی/ عدم مدیریت در مواقع بحرانی زمینه ساز مشکلات سیاسی و امنیتی/ شهرداری در صدور ساخت و سازهای چند طبقه به موضوع مدیریت بحران توجه کند
ضرورت آمادگی مردم و ادارات بناب در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی/ عدم مدیریت در مواقع بحرانی زمینه ساز مشکلات سیاسی و امنیتی/ شهرداری در صدور ساخت و سازهای چند طبقه به موضوع مدیریت بحران توجه کند
فرماندار بناب به آمادگی کامل مردم و تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان بناب در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان بناب، ضمن عرض تبریک هفته تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل اظهار داشت: با داشتن آمادگی نهادها، سازمان ها، نیروها و حتی مردم می توان میزان آسیب های حاصل از بحران های طبیعی و غیر طبیعی را به حداقل رساند.

فرماندار بناب با تاکید بر آمادگی مردم و مسئولان در مواجهه با مواقع بحرانی گفت: یکی از نیازهای شهرستان این است که ادارات و سازمان های بناب در برابر مقابله با هرگونه بحران احتمالی خود را آماده کنند.

لعلی با تأکید بر اطمینان از ایمنی ساختمان های اداری و تجاری افزود: متاسفانه به علت بالا نبودن ضریب ایمنی در ساختمان متروپل شاهد فاجعه انسانی بودیم که دشمن نیز با تکیه بر عدم مدیریت بحران توانست آن را به معضل سیاسی و امنیتی تبدیل کرده و بر سر ما بکوبد.

فرماندار بناب یکی دیگر از معضلات شهرستان بناب را مدیریت آب شرب دانست و گفت: مدیریت بحران برای آب شرب بناب به خوبی اجرا نمی شود و در سطح شهرستان از لحاظ مدیریت تجهیزات لوله کشی و مهمتر از همه مخزن آب آن به صورت قابل قبول مدیریت نمی شود که باید حراست از آب شرب شهرستان در الویت قرار بگیرد و قطعا یک نگهبان برای حفاظت از مخزن آب شهرستان جمعیت ۱۴۷ هزار نفری کافی نیست.

وی افزود: معضل دیگر شهرستان اطفاء حریق در بستر رودخانه‌ها و حتی در ساختمانهای داخل شهر است است و شهرداری موظف است برای پروانه ای که به ساخت و ساز ساختمان های داخل شهر می دهد در امر اطفاء حریق نیز مدیریت بحران آن را به ازای هر طبقه برعهده بگیرد.

فرماندار بناب گفت: مدیریت فقط در موضوعات ذکر شده بیان نمی شود بلکه رسانه ها نیز در زمان وقوع بحران باید به درستی اخبار را مدیریت کنند چرا که در زمان وقوع حادثه، رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می شوند.

لعلی با تاکید بر موضوع خود حفاظتی در ساختمان های اداری گفت:گاها شاهد هستیم که مجوز هایی برای ساخت ساختمانهای چند طبقه در بناب داده می شود و با پرداخت ماده صد آن تعداد دلخواه طبقه به طبقات نیز اضافه می شود.

وی خاطر نشان کرد: باید شدیداً انجام این امور پیشگیری گردد تا شاهد تکرار مسئله متروپل و یا پلاسکو نباشیم.

لعلی خشک شدن دریاچه ارومیه همچنین فعالیت شهرکهای صنعتی و پساب کارخانجات مخصوصاً کارخانه کاوه سودا را از مهمترین عوامل آلودگی زیست محیطی بناب دانست و افزود: در حال حاضر مهمترین مبحث موجود در مورد آلودگی زیست محیطی شهرستان موارد مذکور است و قطعا خشک شدن دریاچه ارومیه بر کل شمالغرب کشور تاثیر منفی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به آسفالت ریزی های انجام شده اخیر گفت: به همت مسئولان شهرستان آسفالت ریزی مسیرهای بین شهری و روستایی به خوبی انجام شده که خوشبختانه میزان تصادفات و بحران های جاده ای به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/ ندا خانی