ضرورت توجه ویژه به بحث عدالت آموزشی در شهرستان بناب / نقش برجسته آموزش و پرورش در توسعه جامعه و انسان سازی
ضرورت توجه ویژه به بحث عدالت آموزشی در شهرستان بناب / نقش برجسته آموزش و پرورش در توسعه جامعه و انسان سازی
فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در تمام نقاط شهرستان بناب گفت: تمامی دانش آموزان در نقاط مختلف شهرستان ها باید از تمامی امکانات موجود بهره‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در اولین جلسه کاری خود به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در اداره آموزش و پرورش حضور و در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان حضور پیدا کرد.

فرماندار شهرستان بناب در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت تمامی معلمان و پرسنل حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است چراکه قطعاً انسان ها با علم ، رفتار و کردار خود تمدن ها و تاریخ را میسازند.

وی افزود: در دین اسلام نگاه به انسان همانند نگاه به یک سرمایه می باشد و نباید به انسان به عنوان یک ابزار نگاه کرد و قطعاً آموزش و پرورش می بایست در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان و ساختن انسان هایی مفید برای جامعه تلاش خود را دو چندان کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به عدالت آموزش در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت:به شخصه مخالف وجود چندین مدل مدرسه برای دانش‌آموزان می باشم و قطعاً این کار باعث می‌شود تا عدالت آموزش به درستی اجرا نشود.

وی تصریح کرد: تمامی امکانات و پتانسیل های آموزشی می بایست به صورت یکسان در تمام نقاط شهرستان بناب توزیع شود و نباید دانش‌آموزی در شهر بناب امکانات بیشتری را نسبت به دانش آموزی در روستاها داشته باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب توجه ویژه به پتانسیل پیشکسوت ها در حوزه آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: بازنشستگان در آموزش و پرورش دارای تجربه های بسیار زیادی هستند و انتظار داریم از تجارب و اندیشه های این عزیزان در راستای بهبود وضعیت آموزشی استفاده شود.

فرماندار شهرستان بناب در پایان در خصوص وضعیت حضوری بودن مدارس روستایی و تعطیل بودن مدارس شهری گفت: قطعاً مخالف این هستم که دانش آموزان روستایی در معرض بیماری کرونا قرار بگیرند اما در واقعیت برخی از روستاهای ما همچنان در بحث اینترنت مشکلاتی را دارند و تعطیل بودن مدارس به ضرر دانش آموزان خواهد بود که از اینترنت بی بهره هستند و قطعا ما پیگیر حل مشکل اینترنت تمامی روستاهای شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/ داود زیبائی