ضرورت حوزه های کارآفرینی و مهارت آموزی / کاهش بیش از 50 درصدی دانشجویان دانشگاه های استان طی چند سال اخیر / دانشگاه آزاد بناب نیاز به همیاری و کمک سایر مسولان دارد
ضرورت حوزه های کارآفرینی و مهارت آموزی / کاهش بیش از 50 درصدی دانشجویان دانشگاه های استان طی چند سال اخیر / دانشگاه آزاد بناب نیاز به همیاری و کمک سایر مسولان دارد
رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در مراسم تودیع ومعارفه دانشگاه آزاد بناب برتوجه بیشتر به حوزه های کارآفرینی و مهارت آموزی در این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، دکتر عزیز جوانپور با تاکید بر اینکه بناب یکی از شهرهای مهم در استان می باشد، اظهار داشت: بناب شهری است توسعه یافته که در تمامی حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و بخصوص علمی و آموزشی در سراسر استان و حتی کشور زبانزد است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد بناب جزو افتخارات دانشگاه آزاد کشور می باشد و با توجه به پتانسیل هایی که دارد می‌تواند تأثیر بیشتری از لحاظ علمی و آموزشی در منطقه داشته باشد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به دانش محور بودن دانشگاه آزاد اسلامی بناب گفت: امروز با بحران های پیش آمده باید برحوزه های کارآفرینی و مهارت آموزی دانشجویان بیشتر تمرکز داشته باشیم.

دکتر جوانپور در ادامه تصریح کرد: دانشگاه آزاد بناب همگام با شهرهای دیگر می بایست در زمینه فنی و کارآفرینی مهارتهای رایج در جامعه را به دانشجویان خود بیاموزند که بتوانند بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تغییر رویکرد در فعالیت نوین دانشگاه آزاد را مهم عنوان کرد و گفت: اگر در روندهای موجود در دانشگاه تغییراتی را ایجاد کنیم تأثیرگذاری بیشتری در بحث معضلات اجتماعی و اقتصادی خواهیم داشت و جامعه کنونی با توجه به بحران های جهانی به مهارت و کارآفرینی بیشتر نیازمند است.

وی در ادامه به پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد بناب اشاره کرد و گفت: دانشگاه بناب این استعداد را دارد که بتواند با توجه به پتانسیل های خود مهارت آموزی را به دانشجویان خود بیاموزد و فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی به دنبال استخدام نبوده بلکه به عنوان یک کارآفرین وارد بازار کار شوند.

این مقام دانشگاهی استان در ادامه همدلی و همکاری مسئولان در کارآفرینی و اشتغال را مهم عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان و ارگان‌های مربوطه همدل نباشد مطمئنا قدم‌های مهمی را در مسیر آموزش و پژوهش برداشته نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر استان از 143 هزار به 48 هزار نفر کاهش پیدا کرده است گفت: دانشگاه آزاد بناب امکانات زیر ساختی و ساختمان‌های خوبی برای جذب دانشجو دارد و دیگر نیازی به زیرساخت ها ندارد بنابراین باید دانشگاه آزاد بناب نگاه خود را تغییر دهد و از برخی از حاشیه ها خود را دور کند و تنها به دنبال پژوهش باشد.

وی در پایان ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای رئیس سابق دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم استاد رضوی بتواند در کنار سایر مسئولان قدم های خوبی را در عرصه تولید مهارت و کارآفرینی داشته باشد و قطعا مجددا تاکید می کنم تمام بحرانها و مشکلات کنونی جامعه ما تنها زمانی حل خواهد شد که مسئولان دست در دست هم کار را پیش ببرند.

 انتهای پیام / زهرا احمدین