ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب / فریضه امربه معروف و نهی از منکر در هر مقطع نباید ترک شود
ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب / فریضه امربه معروف و نهی از منکر در هر مقطع نباید ترک شود
امام جمعه بناب گفت: فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید در هر شرایطی در جامعه عملی شود و مدعیان عشق و محبت به امام حسین (ع) در قول و عمل باید معروف را گسترش و با منکرات مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار داشت: عاشورای سیدالشهداء همه ارکان خلقت را غرق در ماتم و عزا کرده است، تمام بزرگان انبیای الهی برایش روضه خوانی کرده و آیات قرآن را به خود متوجه کرده است.

 

وی افزود: زنده نگهداشتن عاشوراء تا قیامت برای انسان و انسانیت درس عبرت، نجات بشریت و رمز عزت است.

 

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) قیام فی سبیل‌الله و توحید عملی است، تصریح کرد: هدف اصلی قیام و شهادت امام حسین (ع) این است که همه انسان‌ها در صف توحید و یکتاپرستی قرار گیرند و انسان‌ها مومن و موحد تربیت شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی بر سر مسئله بیعت و زیربار رفتن است، گفت: آنها می‌گویند شما سروری مطلق ما را بپذیرید تا ما با شما کنار آمده و تحریم‌ها را برداریم در حالیکه کار استکبار همیشه دروغ، مکر و حیله است؛ چنانکه اگر آن روز امام حسین (ع) نیز با یزید بیعت می‌کرد امروز از اسلام و امام حسین (ع) خبری نبود.

 

وی ادامه داد: امروز پس از ۱۴۰۰ سال اگر پرچم اسلام در اهتزاز است و چند میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد همه به برکت نهضت عاشورا و خونبهای سیدالشهداء است.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: بنی امیه و آل ابی‌سفیان در مدت کوتاه پس از رحلت پیامبر اسلام بلایی بر سر اسلام و حدود الهی آوردند که امام حسین (ع) ناگزیر پا به عرصه جهاد گذاشت و با نثار خون خود و یاران و عزیزان خود به عالم هشدار داد که برای احیای امربه معروف و نهی از منکر باید از تمام هستی‌اش عبور کند.

 

امام جمعه بناب تاکید کرد: جامعه امروز ما نیز نه تنها از این امر واجب مستثنی نیست، بلکه مشمول‌تر است و عمل به این فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر بلاگردان است و خداوند برکات زمین و آسمان و نعمات خود را نازل می‌کند.

 

🔹باقری بنابی در پایان ضمن هشدار به کمبود آب‌های زیرزمینی و مصرف بی‌رویه آب در جامعه از عموم مردم خواست در مصرف آب در همه مصارف اعم از صنایع، کشاورزی و منازل نهایت صرف‌جویی را بعمل آورند.

 

  • نویسنده : داود زیبایی