ضرورت کاهش مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب در فصل سرما/ کاوه سودا باید الزامات محیط زیستی را رعایت کند
ضرورت کاهش مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب در فصل سرما/ کاوه سودا باید الزامات محیط زیستی را رعایت کند
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرو بودن فصل سرما و احتمال افزایش مازوت نیروگاه سهند بناب گفت: از مسئولان استانی و کشور انتظار داریم مانع افزایش مازوت سوزی در این نیروگاه شده و در حد امکان از گاز به عنوان سوخت اول استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و اولویت قرار گرفتن گاز برای مصارف خانگی، مازوت سوزی در نیروگاه‌های کشور شروع شده است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کاهش مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب گفت:با وجود اینکه اولویت مصرف گاز برای مصارف خانگی است اما انتظار می‌رود مسئولان ارشد کشوری و استانی گاز مورد نیاز این نیروگاه را نیز تامین کنند.

باقری بنابی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از نیروگاه‌های کشور با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به دنبال کاهش آلودگی ناشی از مازوت سوزی هستند گفت: مسئولان استانی و نیروگاه حرارتی سهند بناب نیز می‌بایست همکاری خود را با شرکت‌های دانش بنیان در راستای کاهش آلایندگی‌های مازوت سوزی گسترش بدهد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً با همکاری شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر مصرف گاز برای نیروگاه‌ها می‌توان از مازوت به عنوان سوخت جایگزین با آلایندگی تقریبی صفر استفاده کرد تا برای سلامت مردم و محیط زیست بی‌خطر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر شرکت کاوه سودای مراغه به الزامات محیط زیست گفت: مسئولان این کارخانه می‌بایست طوری برنامه‌ریزی کنند که شاهد نشت لاگون‌های فاضلاب این کارخانه و نفوذ آن به آب‌های زیرزمینی بناب نباشیم.

وی افزود: متاسفانه شنیده می‌شود که برخی از لاگون‌ها دارای نشتی هستند و مسئولان کارخانه می‌بایست هرچه سریع‌تر برای ایمن سازی و ایزوگام کردن لاگون‌ها اقدام کنند تا مانع نشتی فاضلاب خطرناک شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد مردم بناب از فاضلاب ناشی از لاگون‌های کاوه سودا ضرر دیده و سلامتی آنها به خطر بیفتد گفت: به دنبال تعطیل کردن این کارخانه نیستیم اما اجازه نخواهیم داد مسئولان این واحد، الزامات محیط زیستی و بهداشتی را نادیده گرفته و سلامت مردم ما را به خطر بیندازند.

  • نویسنده : داود زیبائی