طوفان الاقصی چهره واقعی صهیونیست‌ها و حامیانشان را برملا کرد/ باید آپارتاید اسرائیل را به همه دنیا نشان داد
طوفان الاقصی چهره واقعی صهیونیست‌ها و حامیانشان را برملا کرد/ باید آپارتاید اسرائیل را به همه دنیا نشان داد
مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از موضوعات مهم درزمینه روشنگری درباره رژیم صهیونیستی را پرداختن به صفت نژادپرستانه و آپارتاید آن عنوان کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و غزه، روایت‌ها و واقعیت‌ها» که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از رسانه‌های بزرگ غربی و سهام‌ بزرگ این رسانه‌ها که در دست غربی‌ها و آمریکایی‌هاست، در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد و این رسانه‌های بزرگ و شناخته‌شده غرب در تکنیک و تاکتیک‌ها یک حرف داشتند و آن این بود که روایت‌ها می‌توانند بر واقعیت‌ها و حقایق غلبه کنند، یعنی سفید را سیاه و سیاه را سفید جلوه دهند و از این طریق افکار عمومی را مدیریت می‌کنند، این همان جنگ شناختی و مدیریت ادراک است که در سال‌های اخیر خصوصاً با آن درگیر بودیم.

وی ادامه داد: در این موضوع، مسئله روایت بسیار مهم است و آنها هم تلاش می‌کنند آنچه را می‌خواهند، بازنمایی کنند و همیشه سؤال بزرگ این بود؛ آیا در بیان روایت‌ها، واقعیات اهمیت‌ دارد یا نه؟

وی با بیان اینکه برساخت روایت‌ها همیشه به‌عنوان یک تکنیک در دست غرب و صهیونیست‌ها بود، افزود: طوفان الاقصی نشان داد واقعیت‌ها بر ساخت روایت‌ها اولویت دارد.

مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: هم در میدان رزم و هم در جنگ روایت‌ها، ما با یک نبرد نامتقارن روبه‌رو هستیم و برابری وجود ندارد؛ در طرف مقابل (رژیم صهیونیستی) مانند تجهیزات نظامی، تا دندان مسلح است و همه فناوری‌های روز خصوصاً در حوزه نظامی را دارند ولی با این حال شکستشان نمایان است، در جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه نیز این عدم تقارن دیده می‌شود.

مقدم‌فر با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر روایت‌های میدان نبرد، گفت: آنها همه سعی خود را کردند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند ولی نتوانستند.

وی یکی از دلایل این ناتوانی را این‌طور عنوان کرد که جبهه طرف مقابل این ظالم‌ها، جبهه حق و عدل بود که سعی کرد حقایق را بگوید و عدالت مهمترین حسن و قبح فطری انسان است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه با اشاره به عملکرد ظالمانه صهیونیست‌ها در کشتار زنان و کودکان، غصب و ویرانی خانه‌های فلسطینی‌ها و انجام بالاترین درجات خشونت، گفت: ما همه این موارد را در جبهه مقابل دیدیم در حالی که آنچه در برابر آنها صف‌آرایی کرد، جبهه عدل بود و کنار آن نیز سنت‌های الهی قرار دارد که قابل تبدیل نیستند، سنت الهی این است که حق و واقعیت باید آشکار شود حتی اگر نامتقارن باشد.

مقدم‌فر با ابراز اینکه تأثیرات در جنگ روایت‌ها کوتاه‌مدت است، تصریح کرد: در جنگ روانی،‌ دروغ می‌گویند، شایعه درست می‌کنند و بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی صورت می‌گیرد ولی دروغ بعد از مدتی حتماً مشخص می‌شود.

وی با یادآوری تلاش دشمن برای ساخت روایت‌های دروغین از میدان نبرد، خاطرنشان کرد: در همان اولین روزهای نبرد طوفان الاقصی دشمن یک بار دروغ بزرگ سر بریدن کودکان اسرائیلی را توسط یک خبرنگار و یک رسانه برای اولین بار مطرح و سعی کرد با تکیه بر آن، حماس را در دنیا به داعش تشبیه کند اما اصلاً‌ موفق نشدند و ورق در کوتاه‌ترین زمان برگشت و خودشان گفتند که خبرشان اشتباه بود.

این کارشناس سیاسی و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت بزرگ خبرنگاران جبهه حق در نبرد طوفان الاقصی را مدنظر قرار داد و گفت: این خبرنگاران در عده و عُده و تجهیزات، توان کمتری داشتند اما موفق بودند و دیدیم که نزدیک به ۶۰ شهید خبرنگار تقدیم شد و این یعنی آنها کسانی بودند که حاضر شدند جانشان را برای جبهه حق فدا کنند و این فدا کردن جان برای روشن کردن واقعیت و حقیقت بود.

مشاور فرمانده‌کل سپاه گفت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با آقای هنیه این بود که “شما و مردم فلسطین استقامت کردید پس طبق سنت الهی پیروز خواهید بود”.

مقدم‌فر یکی از موضوعات مهم در زمینه روشنگری درباره رژیم صهیونیستی را پرداختن به صفت نژادپرستانه و آپارتاید آن عنوان کرد که در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم وجود داشت.

وی ادامه داد: مسئله آپارتاید موضوعی است که در دنیا یک فهم و ادبیات مشترک درباره‌اش وجود دارد و همه آن را پدیده‌ای قبیح می‌دانند و این آپارتاید رژیم صهیونیستی با آپارتاید آفریقای جنوبی در گذشته هم متفاوت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در گذشته، در آفریقای جنوبی مسئله سیاه و سفید مطرح بود ولی در اینجا، صهیونیست‌ها هر قوم و نژاد و طایفه و زبانی غیر از خودشان را در حد حیوان می‌دانند و معتقدند فقط خودشان قوم برتر هستند.

مقدم‌فر گفت: تئودور هرتسل که پدر صهیونیستهاست، اصلاً مذهبی نبود و اینها هم نژادپرستی‌شان اصلاً‌ بر مبنای دین و مذهب نیست و برای همین است که بسیاری از یهودیان دنیا و علمای آنها، با صهیونیسم مخالف هستند.

وی تأکید کرد: امروز به‌واسطه اقدامات خبرنگاران و فعالان حاضر در جبهه حق، چهره اصلی این رژیم و از آن مهمتر، حامیانش برای دنیا مشخص شده است، سال‌ها پیش امام خمینی(ره) دراین‌باره روشنگری کرد ولی الآن دیگر همه ماهیت اسرائیل و حامیانش را می‌دانند و چهره واقعی لیبرال‌دموکراسی که با یک روکش زیبا از خودش یک چهره قابل قبول ساخته بود، نمایان شده است و همه آن دست چدنی را که زیر مخمل پنهان شده بود، دیده‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم