عالمان دینی در طول تاریخ همواره حافظ دین، مکتب و منافع ملت‌ها بوده‌اند/ بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان، شهید مدرس است
عالمان دینی در طول تاریخ همواره حافظ دین، مکتب و منافع ملت‌ها بوده‌اند/ بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان، شهید مدرس است
امام جمعه بناب گفت: شهید مدرس در برابر طاغوت مزدور انگلیس یک تنه قیام کرد و سد راه بیگانگان و خار چشم وطن فروشان و خود یک مجلس بود.

⚡️به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره نهم آذر روز بزرگداشت «شیخ مفید» اظهار داشت: این عالم بزرگ اسلام بنام محمد بن محمد بن نعمان، معروف به «شیخ مفید» فقیه و متکلم مشهور شیعی که در سالهای پایانی عمرش و در زمان غیبت کبرای امام زمان (عج) حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه ۳ (توقیع) از ایشان دریافت کرد و روایت های فراوانی از حمایت های امام زمان (عج) و عنایت های ویژه ایشان به شیخ مفید نقل شده است.

 

⚡️وی افزود: دانشمندی که همه مسلمانان واقعی، حوزه‌های علمیه و کل اهل ایمان مدیون زحمات طاقت فرسای این مرد جلیل القدر بوده و پیشوای دوازدهم شیعیان، او را با عنوان «برادر و دوست رشید» خطاب کرد.

 

⚡️خطیب جمعه بناب در ادامه با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: در روزگار استبداد و خفقان که کسی قدرت انتقاد و اعتراض نداشت و رضاخان نیز نوکر تراز اول بیگانه و مستبدترین و خبیث‌ترین دیکتاتورها بود، می خواست با تکیه بر انگلیس تیشه بر ریشه دین، مذهب و مکتب اهلبیت (ع) بزند، آیت الله مدرس نماینده مجلس شد تا بتواند در آن جایگاه بظاهر قانونی از دین و ولایت دفاع کند.

 

⚡️حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان اینکه هدف رضاخان از شهادت مدرس تضعیف اسلام و روحانیت بود، خاطرنشان کرد: شهید مدرس در برابر طاغوت مزدور انگلیس یک تنه قیام کرد و سد راه بیگانگان و خار چشم وطن فروشان و خود یک مجلس بود و در آن جایگاه در برابر هر گونه انحراف قدعلم کرده و بی تفاوت ننشست.

 

⚡️رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان، شهید مدرس است، تاکید کرد: افرادی باید به مجلس راه یابند که نخبه، حقوقدان، دین شناس و جامع نگر بوده و ولایتمدار، استکبار ستیز و به فکر ارزشها و منافع ملی باشند.

 

⚡️امام جمعه بناب با اشاره به اینکه عالمان دینی در طول تاریخ همواره حافظ دین، مکتب و منافع ملت‌ها بوده‌اند، گفت: شیخ مفید از علمای هزار سال پیش، آیت‌الله مدرس از شخصیت‌های نزدیک به یکصد سال پیش بودند، اما امام خمینی (رض) از شخضیت‌های عصر حاضر است که با درایت و رهبری خستگی ناپذیر اساس ستمشاهی ۲۵۰۰ ساله از سر راه این ملت برداشت و عزت و آزادگی را ارمغان آورد.

 

⚡️وی ادامه داد: حضرت امام راز و رمز دوام و بقاء استقلال این کشور را در اختیار ملت قرار داد و فرمود: “خون بر شمشیر پیروز است”، ” آمریکا شیطان بزرگ است” و حجت را برای همه تمام کرد و امروز کل جهان و همه بشریت معنی و مفهوم این حقایق را لمس می‌کنند.

 

⚡️باقری بنابی ابراز امیدواری کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، درایت رهبر فرزانه و صلابت نظام و شما مردم قهرمان جهانیان از خواب غفلت بیدار شده و میرود دنیا بر علیه شیاطین جبهه بگیرند و عقلای عالم می‌گویند قرن، قرن خمینی و آینده از آن اسلام است.

 

 

  • نویسنده : داود زیبایی