عدم خاموشی در حوزه مصرف خانگی خط قرمز شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی/ پرداخت پاداشت ۲۰ برابری به مشترکان کم مصرف
عدم خاموشی در حوزه مصرف خانگی خط قرمز شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی/ پرداخت پاداشت ۲۰ برابری به مشترکان کم مصرف
مدیر عامل شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در تابستان پیش رو قطعی برق در حوزه خانگی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اکبر فرج نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق در استان اظهار داشت: چیزی حدود ۵۰ درصد از برق استان آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و مابقی در مصارف خانگی، کشاورزی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عدم خاموشی در حوزه خانگی خط قرمز این نهاد خدمات رسان است، گفت: الویت اول در توزیع برق مصارف خانگی و در ادامه به صنعت و سایر حوزه ها برق داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از مصرف برق در آذربایجان شرقی در حوزه تولید و مولد می باشد، بیان کرد: در این استان حدود ۳۰ درصد برق برای صنعت و ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی استفاده می شود و به عبارت دیگر می توان گفت که ۵۴ درصد از برق استان آذربایجان شرقی در حوزه تولید و مولد است که این نشان می‌دهد آذربایجان شرقی از جمله استان هایی است که بالای ۵۰ درصد مصرف انرژی در حوزه تولید دارد.

مدیر شرکت نیروی برق استان آذربایجان شرقی با اشاره به تلفات برق و کاهش آن در استان آذربایجان شرقی گفت: تلفات بعد از سال ۱۳۹۳ تا به امروز حدود ۱۳٫۹۶ بوده است که با تلاش پرسنل شرکت نیروی برق توانسته ایم این تلفات را در سال جاری به ۹.۱۶ برسانیم.

وی افزود: برای کاهش این تلفات شرکت نیروی برق استان آذربایجان شرقی چیزی بیش از هزار میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر برای زیرساخت های برق هزینه کرده است تا شاهد کاهش تلفات برق در این استان باشیم.

فرج نیا در ادامه با اعلام خبری خوش برای کشاورزان استان آذربایجان شرقی در خصوص صرفه جویی مصرف برق گفت: در حوزه کشاورزی برای خاموشی مصرف برق برای هر ۴ الی ۵ ساعت در روز (از ساعت ۱۱ الی ۱۶) چیزی حدود ۲۰ ساعت مصرف برق رایگان برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل شرکت نیروی برق استان آذربایجان شرقی در خصوص انتشار خبر برق گرفتگی پرندگان در شهرستان بناب توسط رسانه صدای بناب اظهار داشت: در راستای حفاظت محیط زیست در نواحی پر خطر و احتمال برق گرفتگی پرندگان دستگاه شاخه زنی و عایق بندی ترانس های برق انجام شد.

فرج نیا در پایان با اشاره به برخی از مشوق‌های ۲۰ برابری مشخص شده برای مصارف خانگی اظهار داشت: در این طرح مشوق های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است، به طور مثال اگر یک خانواده ۳۰ درصد نسبت به الگوی مصرف مشخص شده صرفه جویی داشته باشد ۲۰ برابر  میزان صرفه جویی انجام شده پاداشت دریافت خواهند کرد و در دوره بعد مبلغ تشویقی از قبض مشترک کسر خواهد شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی