فتتاح و بهره برداری از طرح تاسیسات فاضلاب شهر خوشه مهر
فتتاح و بهره برداری از طرح تاسیسات فاضلاب شهر خوشه مهر
ظهر امروز با حضور مجید آقازاده معاون مهندسی شرکت آبفا کشور، مدیرعامل آبفای استان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم بناب، فرماندار سایر مسئولین شهرستان، شهردار و شورای اسلامی شهر خوشه مهر طرح تاسیسات فاضلاب شهر خوشه مهر(تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب) با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای بناب، مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور در آئین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوشه مهر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه خدمات آب و فاضلاب در سطح کشور گفت امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد ارتقا خدمات در زمینه تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار و جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در سطح شهرها و روستاها هستیم به‌طوری‌که براساس آمار موجود که توسط مراجع بین‌المللی ارائه می‌شوند جزو کشورهای پیشرو در زمینه ارائه خدمات آب و فاضلاب می‌باشیم.

وی افزود با اهتمام دولت سیزدهم برای پیگیری اجرای ابر پروژه جهاد آب‌رسانی که در فاز نخست در ۳۱ استان و بیش‌از ۱۰۰۰۰ روستاهای مواجه با تنش آبی در سطح کشور اجرا می‌شود موجب تأمین آب پایدار و افزایش سطح پوشش جمعیت ساکن در روستاها خواهیم بود.

معاون مهندسی و توسعه با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت علی‌رغم بروز مشکل ناشی از خشکی سد نهند و بحران آب در شهر تبریز و بروز تنش آبی در چندین شهر استان با فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی مدیرعامل و کارکنان، شاهد مرتفع شدن مشکلات و تأمین آب بودیم.

محمد خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: احداث تأسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب که نقش مهمی در افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی دارد از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان محسوب می‌شود.

در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوشه مهر، خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه برای احداث تأسیسات و تصفیه خانه فاضلاب خوشه مهر بناب اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی و منابع داخلی هزینه شده است گفت: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و خط انتقال خوشه مهر اتمام و وارد مدار بهره برداری گردید.

وی افزود: این تصفیه خانه پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب در استان می‌باشد که به بهره برداری می‌رسد و اتمام این طرح نقش بسزایی را در رفع آلاینده‌های زیست محیطی و ارتقای بهداشت و سلامت منطقه ایفا خواهد کرد.

خانی افزود: ظرفیت این تصفیه خانه ۷۷۰ متر مکعب در شبانه روز می‌باشد و جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۳۲۶ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی اهداف این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از محل فاضلاب بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR می‌باشد که یکی از اشکال فرایند لجن فعال می‌باشد که از اصول پر و خالی شدن پیروی می‌کند و نیاز به ته نشینی اولیه و ثانویه را برطرف و از سیستم کنترلی کامپیوتری کاملاً خودکار استفاده می‌کند.

  • نویسنده : داود زیبائی