قشر معلم باید غنی و بی نیاز باشد/ بی توجهی به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت نسل جوان با لطمات غیر قابل جبران مواجه می سازد
قشر معلم باید غنی و بی نیاز باشد/ بی توجهی به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت نسل جوان با لطمات غیر قابل جبران مواجه می سازد
امام جمعه بناب گفت: آموزش و پرورش را نباید دست کم گرفت، قشر معلم باید غنی و بی نیاز باشد و گرنه تعلیم و تربیت با لطمات جبران ناپذیر مواجه می شود.

به گزارش صدای بناب،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه در هر زمان طرفداران جبهه حق که در برابر اهل باطل قرار دارند انصارالله هستند و سرانجام فتح و پیروزی نصیب آنها خواهد بود، اظهار داشت: خانم های محجبه، طرفداران عفاف و حجاب، همه اهل ایمان و پیروان اهلبیت، طرفداران انقلاب اسلامی، بخصوص نسل جوان در عصر انتظار انصارالله هستند.

 

🔹وی افزود: دوران جوانی زودگذر اما سراپا موهبت و فرصت طلایی است، که مع الاسف اقتضائات جوانی یک حجاب ضخیم و خود مانع بزرگ برای قدرشناسی بموقع این مواهب بی بدیل است.

 

🔹خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه مراقبت در دوران جوانی بالاترین همت را لازم دارد و هنر مردان خداست، تصریح کرد: سن و سال انسان که میگذرد بیدار شده و میفهمد که از کدام قله شرف سرازیر و چه گوهر گرانبها را از دست داده و قوای جسمی انسان رو به تحلیل و ضعف می رود.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خطاب به والدین، مدیران و معلمان مدارس، دولتمردان، شورای فرهنگ عمومی کشور و رسانه های جمعی خاطرنشان کرد: برای تغذیه فکری و هدایت جوانان قدم های مثبت برداریم و در مقابل مشکلات روحی آنان احساس مسئولیت نماییم و بنام حمایت از جوانان با پخش مستندها و سریال ها و با این فضاهای آلوده و مختلط زمینه سقوط و انحطاط این قشر عظیم بانشاط و پرانرژی را فراهم نسازیم.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین محل برای شکوفایی، رشد و بالندگی قشر جوان از لحاظ مادی و معنوی بشمار می آید، گفت: آموزش و پرورش را نباید دست کم گرفت و رها کرد بلکه باید برای آن سرمایه گذاری کرده و معلم را غنی و بی نیاز کرد و این اتفاقی که شب عید برای معلمان افتاد نهایت کم لطفی و بی تدبیری افراد صدر نشین بود که امید است دیگر تکرار نشود و گرنه تعلیم و تربیت با لطمات غیر قابل جبران مواجه می شود.

 

🔹وی در بخش دیگری از خطبه با تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز بالاترین عید مقدس است که برای ابد در تاریخ ایران میدرخشد و در تاریخ اسلام سابقه ندارد که یک ملت بزرگ مانند ایران سلطنت زده و مستعمره شیاطین در عرض یک روز به میدان آمده و بدون پیرایه و بی کم و کاست به جمهوری اسلامی رای بدهد و تا امروز نیز با چنگ و دندان از آن محافظت و مراقبت نماید.

 

🔹امام جمعه بناب در ادامه ابراز امیدواری کرد: قطعا چنین ملتی حرمت و حریم اسلام و ماه مبارک رمضان را در ایام تعطیلات نوروز و سیزده بدر پاس می دارند و به آنهایی هم که توجه ندارند تذکر داده و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

 

  • نویسنده : داود زیبائی