لزوم تسریع در اجرای طرح ملی مسکن در آذربایجان شرقی
لزوم تسریع در اجرای طرح ملی مسکن در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی به همت جدی متولیان طرح نهضت ملی مسکن و لزوم تسهیل و تسریع اجرای این طرح در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عابدین خرم امروز در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر این مسئله گفت: مردم با شک و تردید به آورده شخصی در طرح نهضت ملی مسکن نگاه می کنند و لازم است متولیان برای مسکن دار شدن افراد بدون مسکن همت جدی کنند.

وی همچنین استفاده دستگاه های اجرایی ذیربط از اختیارات این شورا برای پیشبرد و سرعت بخشی به اجرای طرح های مسکن و نظارت بیشتر بر اجرای تصمیمات شورا برای نتیجه بخش شدن جلسات را خواستار شد.

رئیس شورای مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: کارگروه ویژه این طرح باید هر ۱۵ روز یک بار در شهرستان‌ها حضور یافته و از نزدیک موانع و مشکلات فراروی این طرح را بررسی و تصمیم گیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی ورود کارخانجات و بخش خصوصی توانمند برای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ضروری خواند و بر مشارکت شهرداری‌ها به عنوان شریک راهبردی تولید مسکن در ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این نشست گفت: حدود ۲۹۰ هزار نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر تایید نهایی شده اما فقط ۲۳ هزار نفر مبلغ اولیه را واریز کرده اند.
بخشی زاده با اشاره به رتبه ۱۲ آذربایجان شرقی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشرفت واحد‌های احداثی این طرح را در استان ۳۰ درصد اعلام کرد و خواستار مساعدت بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای شتاب بخشی به روند اجرای آن شد.

سروری مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز آمار ثبت نام کنندگان این طرح در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان شرقی را نزدیک ۷۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر تایید و ۴ هزار و ۳۵ نفر، آورده اولیه را واریز کرده اند که زمین موردنیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی این افراد تامین شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی