لزوم تسهیل پرداخت وام های ازدواج و اشتغالزایی برای جوانان/ضرورت رفع موانع عدم دستیابی مردم شهرستان به تسهیلات
لزوم تسهیل پرداخت وام های ازدواج و اشتغالزایی برای جوانان/ضرورت رفع موانع عدم دستیابی مردم شهرستان به تسهیلات
فرماندار بناب گفت: بیکاری و مشکلات اقتصادی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی می باشد و قطعا اگر جوانی از لحاظ اقتصادی و اشتغال وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی تواند به اهداف مورد نظر خود برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب توجه ویژه به حل اشتغال و اقتصاد شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: قطعاً با پرداخت به موقع وام های اشتغال و رفع مشکلات در این حوزه می توانیم مانع بسیاری از معضلات اجتماعی خصوصا برای جوانان شویم.

فرماندار بناب افزود: بیکاری و مشکلات اقتصادی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی می باشد و قطعا اگر جوانی از لحاظ اقتصادی و اشتغال وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی تواند به اهداف مورد نظر خود برس لذا مسئولان می بایست ابتدا به اشتغال و بعد اقتصاد جوانان توجه فوق العاده و ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان بناب ضمن گلایه از برخی بروکراسی‌های اداری و مشکلات در این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه زمانی که اعتبارات استانی و کشوری برای شهرستان ما تخصیص داده می‌شود به دلیل برخی از مشکلات و موانع درون شهرستان شاهد هستیم که این اعتبارات به دست مردم و متقاضیان نمی رسد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد مانند وام ازدواج و اشتغالزایی چند ضامن کارمند را تقاضا می کنند و این در حالی است که از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرستان بناب حداکثر ۵ هزار نفر در ادارات و سازمان ها اشتغال دارند که نیمی از آنها نیز به دلیل مشکلات اداره و یا شخصی نمی توانند ضامن کسی شوند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب پرداخت وام های ازدواج با تاخیر چند ماهه را عاملی برای کاهش ازدواج عنوان کرد و گفت: وقتی جوانی که با هزار آرزو ازدواج کرده و برای مخارج ازدواج به وام آن امیدوار است اگر نتواند وام خود را در اسرع وقت دریافت کند قطعا با مشکلات خانوادگی و در انتها طلاق مواجه می شود.

لعلی در پایان با بیان اینکه برخی از کم کاری ها و عدم تلاش برای حل مشکلات مردم باعث بروز اعتراضات و اغتشاشات می‌شود، گفت: از صمیم قلب می‌گویم که ما بهترین مردم دنیا را داریم و هر کس در هر پست و سمتی می بایست خالصانه و با عشق به این مردم خدمت کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی