لزوم پرداخت هر چه سریعتر حقابه صنعتی و کشاورزی شهرستان بناب/ پروژه کنارگذر شرقی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بناب در مصوبات استانی قرار بگیرد
لزوم پرداخت هر چه سریعتر حقابه صنعتی و کشاورزی شهرستان بناب/ پروژه کنارگذر شرقی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بناب در مصوبات استانی قرار بگیرد
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب شرب و کشاورزی شهرستان بناب و استان گفت: از مسئولان پرتلاش استان انتظار داریم که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت حق آبه شهرستان بناب از محل زرینه رود و شهرهای همجوار دستورات لازم را بدهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان بناب بیش از ۷ هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف و ۷۰۰ طلبه در حوزه علمیه این شهرستان به دنبال تحصیل می باشند و در کنار این شهرستان بناب بعد از تبریز دومین قطب صنعتی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وضعیت علمی و صنعتی شهرستان بناب انتظار می‌رود که مسئولان کشوری و استانی در راستای حل مشکلات و توسعه این شهرستان توجه ویژه‌ای به بناب داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مهم و حیاتی کنارگذر شرقی شهرستان بناب اظهار داشت: این پروژه نیازمند اعتبارات و تسهیلات مختلف می باشد که متاسفانه تا به حال تسهیلات آن پرداخت نشده و مشکلاتی را به وجود آورده است که انتظار داریم این پروژه حتما در دومین سفر رئیس جمهور به استان در مصوبات استانی قرار بگیرد.

شیخ رضا باقری در ادامه با اشاره به مشکلات آب شهرستان بناب گفت: واقعیت این است که حق آبه شهرستان بناب از شهرستانهای بالادست که سد های متعددی را احداث کرده‌اند پرداخت می‌شود که انتظار داریم استاندار آذربایجان شرقی در پرداخت به موقع حقابه شهرستان بناب از زرینه رود و سایر حوزه‌های آبی در شهرهای همجوار اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مشکلات مسکن به خصوص در شهرک ولیعصر شهرستان بناب گفت: از مسئولان مربوطه انتظار داریم موضوع پروژه مسکن ۴۴۲۷ در این شهرک را هر چه سریعتر به اتمام برسانند و همچنین زیرساخت‌های لازم برای استقلال این شهرک و افزایش خدمات برای ساکنین را به وجود بیاورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت فعلی تولید فولاد در شهرستان بناب و مشکلات پیش روی آن گفت: واقعیت این است که صنعت فولاد شهرستان بناب در تهیه مواد اولیه دچار مشکلات بسیار زیادی است که می بایست توجه بیشتری به سرمایه گذاری در تهیه و تامین معادن سنگ و مواد اولیه آن داشته باشیم و الا در آینده صنایع فولاد شهرستان بناب و استان با تعطیلی مواجه خواهند شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در حوزه محصولات کشاورزی گفت: انتظار داریم که معافیت حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصدی تعهدات ارزی محصولات کشاورزی از طریق بانک مرکزی مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داور زیبائی