متاسفانه اکثر زایمان‌ها در بناب به صورت سزارین هستند/ داروخانه بیمارستان شهدای بناب شبانه روزی شد
متاسفانه اکثر زایمان‌ها در بناب به صورت سزارین هستند/ داروخانه بیمارستان شهدای بناب شبانه روزی شد
رئیس بیمارستان شهدای بناب با اشاره به عوارض خطرناک عمل سزارین گفت: متاسفانه حدود 70 درصد زایمان ها در بناب به صورت سزارین هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر سید علی بزاز حقیقت طلب صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بناب با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ تخت فعال در بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای بناب وجود دارد، اظهارداشت: خوشبختانه توانسته‌ایم دستگاه رادیولوژی با اعتبار حدود ۲ میلیارد ریال را برای این بیمارستان خریداری کنیم.

رئیس بیمارستان شهدای بناب با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات این بیمارستان طی ۶ ماه گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها یعنی دستگاه امحای زباله تا بخش زیادی تعمیر و کارهای نصب و راه‌اندازی آن به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص کمبود پزشک در بخش اورژانس و گلایه‌مندی شهروندان گفت: کمبود پزشک در اورژانس موضوع کشوری بوده و تنها مختص بناب نیست اما همیشه سعی می‌کنیم پزشک در اورژانس  این بیمارستان حاضر باشد.

رئیس بیمارستان شهدای بناب با بیان اینکه در حال حاضر دو متخصص اطفال در این بیمارستان مشغول به فعالیت هستند، افزود:در کنار آن ۵ متخصص زنان و زایمان در حال فعالیت و در شیفت‌های مختلف در این بیمارستان هستند.

دکتر حقیقت طلب در بیان خبری مسرت بخش برای مادران باردار اظهار داشت: به دنبال راه اندازی پروسه زایمان طبیعی به صورت وریدی هستیم که در این نوع زایمان با همکاری پزشکان بیهوشی و استفاده از داروهای نوین درد زایمان طبیعی را به حد صفر خواهیم رساند.

رئیس بیمارستان شهدای بناب با اشاره به اینکه متاسفانه بیش از ۷۰ درصد زایمان‌ها در بیمارستان به صورت سزارین انجام می شود، گفت: متاسفانه به دلیل فرهنگ اشتباه و عدم آشنایی به عوارض عمل سزارین مادران باردار از زایمان طبیعی اجتناب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زایمان به صورت سزارین بسیار خطرناک و دارای عوارض بسیار زیادی است به تمام مادران باردار توصیه  می‌شود حتماً زایمان طبیعی را در اولویت قرار داده و در موارد خاص و بروز خطر برای مادر و نوزاد عمل سزارین را انجام بدهند.

دکتر سید علی بزاز حقیقت طلب در پایان در پاسخ به خبرنگار صدای بناب  در خصوص عدم وجود برخی از داروها و فعالیت داروخانه بیمارستان شهدای بناب گفت: خوشبختانه با جذب سه داروساز داروخانه این بیمارستان به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

  • نویسنده : داود زیبائی