متاسفانه قانونی برای منع کاشت محصولات پرآب وجود ندارد
متاسفانه قانونی برای منع کاشت محصولات پرآب وجود ندارد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: متاسفانه در قوانین کشور ما قانونی برای منع کاشت محصولات پرآب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، روح الله خیری صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک این روز اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان بناب بخش زیادی از موفقیت‌های خود را مرهون تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بناب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب در ادامه در تشریح برخی از عملکردهای این اداره در سال ۱۴۰۱ گفت: به جرات می‌توانیم بگوییم که بناب تنها شهرستانی است که همزمان پروژه ۴ کانال آبرسانی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به توجه ویژه مسئولان شهرستان بناب به موضوع کشاورزی گفت: این پیگیری‌ها و توجهات به خصوص از طرف نماینده مردم  باعث شده که سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.

روح الله خیری با اشاره به اتمام پروژه شهرک گلخانه‌ای بناب گفت: این مجموعه با توجه به موضوع کم آبی می تواند کمک شایانی در کشاورزی بناب داشته باشد که در حال حاضر سازه‌های این شهرک نصب و اولین کشت آن تا پایان شهریور انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب یکی دیگر از پروژه‌های مهم را شهرک دامپروری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعاً با همکاری مسئولین و حل مشکل آب به زودی این پروژه نیز به بهره برداری خواهد شد.

خیری در ادامه با اشاره به برخی از گلایمندی‌های مسئولین از کشت محصولات پرآب مانند پیاز و هویج در بناب اظهار داشت: با وجود اینکه شهرستان بناب با کمبود آب مواجه است اما قانونی وجود ندارد که ما بتوانیم مانع کشت محصولاتی مانند پیاز و گوجه فرنگی در بناب شویم.

وی ضمن گلایه از برخی از قوانین در حوزه کشاورزی گفت: در بسیاری از کشورها صادرات محصولات پرآب از قبیل هندوانه و پیاز ممنوع می‌باشد اما در کشور ما این محصولات کشاورزی بسیار راحت صادر می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب در پایان با اشاره به مشکلات و معضلات پیش روی خرید گندم تضمینی گفت: متاسفانه این موضوع نیز با تصمیمات اشتباه به خصوص نرخ اولیه آن که چیزی حدود ۱۰ هزار تومان اعلام شدکه همین امر باعث گردید دلالان بتوانند در حوزه خرید گندم ورود پیدا کنند.

 

  • نویسنده : امید اسماعیلی