متاسفانه کم و کاستی ها برای تردد افراد دارای معلویت در بناب زیاد است/ ضرورت توجه بیشتر به موضوع مسکن معلولین
متاسفانه کم و کاستی ها برای تردد افراد دارای معلویت در بناب زیاد است/ ضرورت توجه بیشتر به موضوع مسکن معلولین
رئیس اداره بهزیستی بناب ضمن درخواست از همکاری تمامی نهادها برای مناسب سازی شهر بناب برای افراد دارای معلولیت گفت: این افراد دارای کم کاستی ها بسیار زیادی هستند که باید به آن ها توجه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمدرضا علایی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات افراد دارای معلولیت شهرستان بناب ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولان گفت:  طبق قانون افراد دارای معلولیت می بایست از امکانات عمومی همانند سایر افراد سالم استفاده کنند که متاسفانه در برخی از موارد شاهد کم و کاستی ها و نواقصی  در سطح شهرستان بناب هستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با بیان اینکه بهزیستی توجه ویژه‌ای به ساخت مسکن برای معلولان دارد گفت: بعضی از قوانین برای احداث خانه برای افراد دارای معلولیت کمی سختگیرانه شده اند.

وی افزود امیدواریم با همکاری نهادهای مربوط به خصوص شهرداری ساختمان افراد دارای معلولیت به خصوص آنهایی که در درجه بالاتر قرار دارند با استثنائاتی در نظر گرفته شود

محمدرضا اعلائی با بیان این که بهزیستی برای مناسب سازی خانه افراد دارای معلولیت وام پرداخت می‌کند، گفت: در همین راستا به این افراد ۱۰ میلیون تومان وام کم درصد و ۵ میلیون تومان نیز برای مناسب سازی خودروی آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در پایان گفت اداره بهزیستی در کنار سایر خدمات به تحصیل افراد دارای معلولیت کمک می کند و آنهایی که در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند شهریه آن ها تا سقف ۵ میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت میشود.

انتهای پیام/ داود زیبائی