متهم به قاچاق لوازم یدکی خودروهای خارجی در بناب ۲.۸ میلیارد ریال جریمه شد
متهم به قاچاق لوازم یدکی خودروهای خارجی در بناب ۲.۸ میلیارد ریال جریمه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: فرد متهم به قاچاق انواع لوازم یدکی خودروهای خارجی در بناب به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش صدای بناب، صمد حضرتی، روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال گزارش ارسالی ماموران انتظامی شهرستان بناب، پرونده ای به ظن قاچاق کالای مکشوفه در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بناب تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شعبه تعزیرات پس از انجام اقدامات لازم و اخذ میزان ارزش کالا، به پرونده قاچاق رسیدگی کرد، یادآور شد: متهم به شعبه احضار و تفهیم اتهام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: به دلیل غیرموثر بودن دفاعیات و عدم ارائه اسناد و مدارک مثبته و اقدام غیرقانونی در خرید و حمل کالای قاچاق بدون رعایت ضوابط قانونی، تخلف وی محرز شد.

حضرتی، ادامه داد: علاوه بر ضبط کالای مکشوفه، متهم به پرداخت جزای نقدی مذکور در حق صندوق دولت محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن چهار هزار و ۴۵۶ پرونده تخلف در سطح استان، برای متخلفان در این حوزه بیش از چهار هزار و ۶۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

هم اکنون ۱۸ شعبه تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان های استان فعالیت می کنند و ۲ شعبه ویژه شامل شعبات ۲ و سه نیز در سال های اخیر در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایجاد شده است.

شهرستان بناب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.