محرم بهترین فرصت برای تقویت معنویت انسان و شعور حسینی
محرم بهترین فرصت برای تقویت معنویت انسان و شعور حسینی
آیت الله شیخ مجید باقری بنابی ماه محرم را بهترین فرصت برای تقویت روح و معنویت انسان و شعور حسینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، آیت الله شیخ مجید باقری بنابی در جلسه توجیهی هیئت امنای مساجد و روسای هیئت‌های مذهبی شهرستان بناب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم بهترین فرصت است که ضمن یادآوری واقعه عاشورا به گسترش فرهنگ حسینی و مهمتر از آن شور و شعور حسینی  اقدام شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان بناب ضمن تشریح برخی از وقایع و حوادث عاشورا گفت: یزید خود امام حسین (ع) را به بیعت فرا خواند اما در عین ناجوانمردانگی این امام مظلوم را به شهادت رساند.

وی افزود: معاویه و فرزندش یزید با تظاهر به اسلام، تعالیم و ارزش های اسلام را عملا زیر پا می گذاشتند و چون این کار توسط کسانی انجام می شد که عنوان «خلیفه رسول الله» را یدک می کشیدند در دراز مدت سبب محو و قلب حقیقت اسلام می شدند و انسان های غافل و سطحی نگر همه آن کارهای ناروا را به منزله احکام و تعالیم اسلامی می پنداشتند.

باقری بنابی با بیان اینکه واقعه عاشورا درس های بسیار زیادی برای مسلمانان دارد، گفت: انتظار می رود در هیئت ها و مراسمات عزاداری شهرستان بناب به درس های حسینی نیز توجه ویژه شود و ریش سفیدان و بزرگان به تشریح این درس های پند آموز به نوجوانان و جوانان نیز بپردازد.

وی برپایی با شکوه و هر چه بهتر مراسمات عزاداری حسینی را خواستار شد و گفت: امیدواریم همه مردم و عزاداران حسینی در این ماه عزیز ضمن رعایت حال و حقوق شهروندی قلب خود را به امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش نزدیک تر کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی