مخالف طرح شفافیت آراء که ارائه شده و اسم آن را طرح شفافیت گذاشتند هستم
مخالف طرح شفافیت آراء که ارائه شده و اسم آن را طرح شفافیت گذاشتند هستم
نماینده مردم بناب گفت:مخالف طرح شفافیت آراء که ارائه شده و اسم آن را طرح شفافیت گذاشتند هستم

به گزارش صدای بناب به نقل از صدا و سیما نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و مخالف طرح شفافیت آراء هم با حضور در این برنامه گفت: هیچ کس با شفافیت، مخالف نیست اما با طرحی که اکنون ارائه شده و اسم آن را طرح شفافیت گذاشتند مخالف هستیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی ادامه داد: برگزاری جلسات غیر علنی از جمله روال های طبیعی مجلس است و به ویژه برای طرح ها و لوایح مهم، روشنگری لازم است تا نمایندگان مجلس بتوانند آن طرح یا لایحه را بهتر بررسی کنند.

او افزود: برای این طرح، بهتر بود جلسه غیر علنی برگزار نمی شد چون بر روی موافقان و مخالفان تأثیری ندارد. مخالف شفافیت نیستم اما مخالف طرح اخیر شفافیت آراء هستم.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت آرایی که مردم باید بدانند از جمله آراء استیضاح، رأی اعتماد، انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان، در این طرح وجود ندارد .
آقای باقری گفت: برخی نمایندگان درباره شفافیت آراء، شعار انتخاباتی داده اند و اکنون موافقان این طرح فقط می خواهند به مردم بگویند که به شعار انتخاباتی خود عمل کردند.
او با اشاره به اینکه این طرح، عقلانیت را از مجلس می گیرد، افزود: کارهای پوپولیستی در کشور، زیاد است. الآن نفاق در کشور، زیاد است و با این طرح، این نفاق، افزایش می یابد.

حجت الاسلام باقری درباره نبود ساختار حزبی در کشور گفت: در کشور ما حدود ۴۰۰ حزب داریم اما زمانی که نظام سیاسی ما حزبی نیست یعنی هر کدام از ۲۹۰ نماینده، یک حزب هستند.باید ۲ تا ۳ حزب ایجاد شود و نظام انتخاباتی کشور، حزبی شود.

آقای باقری با بیان اینکه با طرح کنونی شفافیت مجلس، گامی رو به بالا برنمی داریم، اضافه کرد: با این مواد و تبصره های این طرح نمی توانیم شفافیت را در کشور نهادینه کنیم.