مدیریت تالاب قره قشلاق بر عهده بناب است/ معرفی نیروگاه حرارتی سهند بناب به عنوان صنایع آلاینده به دادگستری
مدیریت تالاب قره قشلاق بر عهده بناب است/ معرفی نیروگاه حرارتی سهند بناب به عنوان صنایع آلاینده به دادگستری
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدیریت تالاب قره قشلاق در اختیار شهرستان بناب است، گفت:دبیرخانه دائمی تالاب قره قشلاق در بناب قرار دارد و تنها ریاست کمیته منطقه ای این تالاب به صورت دوره ای تغییر می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حسن عباس نژاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب ها با اشاره به اهمیت زیست محیطی تالاب ها در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وضعیت کمبود آب دریاچه ارومیه تالاب های اطراف این دریاچه به خصوص تالاب قره قشلاق اهمیت بسیار زیادی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدیریت تالاب قره قشلاق در اختیار شهرستان بناب می‌باشد، گفت: متاسفانه یکی از خبرنگاران شهرستان ملکان از برخی صحبت ها سوء استفاده کرده و تنش‌های اخیر را به وجود آورده بود.

وی افزود دبیرخانه دائمی تالاب قره قشلاق در شهرستان بناب قرار دارد و سایر شهرهای همجوار این تالاب به خصوص میاندوآب ملکان و چهاربرج نیز موظف هستند در راستای حفاظت از این تالاب ایفای نقش کرده و مسئولیت های خود را به خوبی انجام بدهند.

حسن عباس نژاد با بیان اینکه ریاست کمیته منطقه‌ای تالاب قره قشلاق به صورت دوره‌ای می‌باشد، گفت: با وجود اینکه دبیرخانه دائمی این تالاب در شهرستان بناب قرار دارد اما ریاست کمیته منطقه‌ای آن به صورت دوره ای بین شهرستان‌های میاندوآب، بناب ملکان تقسیم می‌شود اما تاکید می‌کنیم که دبیرخانه دائمی این تالاب در شهرستان بناب قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان ضمن گلایه شدید از وضعیت آلایندگی نیروگاه حرارتی سهند بناب اظهار داشت: نیروگاه حرارتی سهند بناب و چند مجتمع صنعتی فولاد بناب را به عنوان صنایع آلاینده به دادگستری استان معرفی کرده‌ایم تا با آن ها برخورد قانونی شود.

انتهای پیام / داود زیبائی