مراسم گرامیداشت روز درختکاری در شهرستان بناب برگزار شد+ تصاویر/ شهردار بناب: بیش از ۴۸ هزار درخت در بناب شناسنامه دار هستند
مراسم گرامیداشت روز درختکاری در شهرستان بناب برگزار شد+ تصاویر/ شهردار بناب: بیش از ۴۸ هزار درخت در بناب شناسنامه دار هستند
صبح امروز با حضور فرماندار و سایر مسئولان شهرستان مراسم گرامیداشت روز درختکاری با کاشت چند نهال به صورت نمادین در میدان سپاه بناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری مراسم گرامیداشت روز درختکاری با کاشت چندین نهال در میدان سپاه ناحیه بناب با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

فرید پناهی شهردار بناب در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: همواره در دین اسلام به درختکاری و ایجاد فضای سبز تاکید شده است و قطعاً تلاش خواهیم کرد تا فضای سبز گسترده ای را در سطح شهر بناب و حومه آن ایجاد کنیم.

وی افزود: در هر کشوری مردم در هر فصل فرهنگ و آداب و رسوم خود را دارند و خوشبختانه در آداب و رسوم ما گرامیداشت درخت و طبیعت بسیار مهم و جایگاه بسیار خاصی دارد و از همین رو با کاشت نهال و ایجاد فضای سبز و شکوفه دادن درختان با شروع فصل زیبای بهار سال جدید را آغاز می کنیم.

شهردار بناب با اشاره به وضعیت کوهستانی منطقه استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود منطقه کوهستانی شهر بناب به شکل دشت تشکیل شده است و در همین راستا می بایست در راستای کاشت نهال و ایجاد فضاهای سبز توجه بیشتری به زیباسازی شهر بناب شود.

کلیددار شهر بناب با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ هزار درخت شناسنامه دار در سطح شهرستان بناب سطح شهر بناب وجود دارد گفت: با این وجود همچنان فضای زیادی برای درختکاری وجود دارد و ما می‌توانیم با کمک مردم و مسئولان ۵۰ هزار درخت دیگر را نیز غرس کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ متر مربع برای هر فرد سرانه فضای سبز در شهر بناب در نظر گرفته شده است اما می باید در راستای زیباسازی شهر و سلامت شهروندان این سرانه به ۱۶ متر مربع افزایش پیدا کند.

شهردار بناب در پایان با تأکید بر اینکه شهرداری برای ایجاد فضای سبز و ساماندهی پارکها در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی خوبی دارد اظهار داشت: علاوه بر ایجاد پارک مسافر در ورودی شهر بناب و ایجاد فضای سبز و ساماندهی سرویس های بهداشتی سایر پارک های محلات را نیز ساماندهی و زیباسازی خواهیم کرد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی