مردم ایران همیشه و در سخت‌ترین لحظات در کنار ولایت فقیه ایستاده‌اند
مردم ایران همیشه و در سخت‌ترین لحظات در کنار ولایت فقیه ایستاده‌اند
امام جمعه بناب در جمع نمازگزاران گفت مردم طی ۴۵ سال اخیر و در تمام لحظات به خصوص لحظات حساس در کنار ولایت فقیه ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب  با عرض تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) و فرارسیدن سالروز شهادت غریبانه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به ساحت قدس امام زمان ارواحنافداه اظهار داشت: تربت مطهر امام رضا (ع) رمز امان و تفضل الهی و مایه خیر و برکت برای اهل ایران است که از اول خلقت طراحی و تدارک دیده شده و سالها قبل از تولد آن حضرت توسط پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام خبر داده شده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مودت، محبت و اطاعت اهلبیت پیامبر اکرم (ص) را اجر و نیکی به پیامبر مقرر فرموده و آن را مایه هدایت، نجات و سعادت امت قرار داده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام بیش از آنچه تصور شود به هدایت و نجات انسان‌ها عشق ورزیده و برای آن سنگ تمام می‌گذارند و خودشان را به بمصائب سنگین می‌اندازند و از گمراهی و ضلالت انسان‌ها ناراحت و آزرده می‌شوند و اشک می‌ریزند.

 

خطیب جمعه بناب افزود: پیامبر، امامان و اولیای الهی هزاران مرتبه از پدر و مادر مهربان‌تر هستند، بنابر این هر چه رشته مودت و محبت اهلبیت و اولیای الهی محکم‌تر شود، عزت، سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت بیشتر و بالاتر خواهد بود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان آسیب نبیند” گفت: این یک حقیقت ملموس بوده و این انقلاب در طول ۴۵ سال زنده این حقیقت است، چون اگر غیر فقیه در سر کار بود امروز وضع کشور بدتر از افغانستان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: امروز به برکت مودت، محبت و عشق ولایت فقیه همه دشمنان جهانخوار سرجایشان نشسته و از دور شیطنت می‌کنند، و این مردم همیشه و در حساس‌ترین لحظات پشتیبان ولایت فقیه بودند و علیرغم مشکلات در صف دشمن قرار نگرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم بعد از رحلت پیامبر با امامان علیهم السلام بد معامله کردند و پشت ائمه را خالی کرده و در صف دشمن قرار گرفتند که در نتیجه آن امیرالمومنین (ع) را دست بسته به مسجد بردند، امام حسن (ع) به صلح با معاویه تن داد و فاجعه عاشورا ببار آمد و بالاخره غیبت کبری و پرده نشینی امام عصر و همه اینها در نتیجه بدعهدی و حق ناشناسی جوامع و عقوق و بی‌مهری به اولیای حق و زمامداران الهی است.

 

امام جمعه بناب در خاتمه ضمن عرض خیر مقدم و زیارت قبول به زائران اربعین حسینی از دست اندرکاران، زحمتکشان و خادمین موکب‌های شهرستان که در کربلا و سایر عتبات مقدسه برای زائرین اربعین خدمات رسانی کردند و همچنین خیرین مادی و معنوی به موکب‌ها تشکر و قدردانی کرد.

  • نویسنده : داود زیبایی