مسئله غدیر باید تکریم و تعظیم شود/ جامعه جهانی در خصوص توهین به مقدسات در کشور سوئد منصفانه عمل کرده و عکس العمل نشان دهند
مسئله غدیر باید تکریم و تعظیم شود/ جامعه جهانی در خصوص توهین به مقدسات در کشور سوئد منصفانه عمل کرده و عکس العمل نشان دهند
امام جمعه موقت بناب گفت: همچنانکه عاشورا منشا اندوه و عزاداری است، عید غدیرخم نیز منشا شادی و جشن باشد.

به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام علی اعلایی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه نعمت ولایت بالاترین نعمت‌هاست و قابل مقایسه با سایر نعمت‌ها نیست، اظهار داشت: در جریان غدیرخم (حجه‌الوداع) مدیریت جامعه اسلامی مطرح بود که باید امت اسلامی به دست یک فرد دانا، امین و دلسوز سپرده شود.

 

وی افزود: بنابراین مسئله غدیر و ولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه اسلام باید تکریم و تعظیم شود تا هرگز از یادها فراموش نشود؛ همچنانکه عاشورا منشا عزاداری و اندوه است، عید غدیرخم نیز منشا شادی و جشن باشد.

 

خطیب جمعه موقت بناب با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۶۶ توسط ناو آمریکایی بصورت ددمنشانه سرنگون و ۲۹۰ نفر افراد بیگناه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: در آن روز که بحبوحه جنگ تحمیلی بود ایران نتوانست کاری انجام دهد اما امروز قدرت ایران در منطقه و جهان زبانزد است و قدرت دفاعی ایران در منطقه به نقطه‌ای رسیده است که علاوه بر تامین امنیت خود می تواند امنیت سایر کشورها را نیز تامین کند.

 

استاد حوزه علمیه قم اقدامات اخیر دولت سیزدهم را مثبت و تحسین برانگیز خواند و گفت: روزنامه رویترز چاپ لندن با اعتراف به پیشرفت ایران در جهان می گوید: صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود رسیده است؛ همچنین شیکه فاکس نیوز در آمریکا نیز اذعان کرده است: ایران در آستانه ابرقدرت شدن است.

 

حجت‌الاسلام اعلایی با اشاره به مسئله توهین به مقدسات و جریان قرآن سوزی در سوئد خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا به بهانه آزادی بیان و با حفاظت پلیس سوئد این حرکت شنیع اتفاق افتاد، آزادی بیان نبود بلکه در راستای مقابله با سیل نفوذ اسلام در اروپا و اسلام خواهی مردم در آن کشورها انجام گرفته است.

 

امام جمعه موقت بناب تاکید کرد: امیدواریم جامعه جهانی در خصوص این قضیه منصفانه عمل کرده و در مقابل این اتفاقات عکس العمل نشان دهند تا کشور هتاک تادیب شده و با اینگونه مسائل برخورد کند.