مشکل اصلی پروژه مسکن ایثارگری نبود نقدینگی است
مشکل اصلی پروژه مسکن ایثارگری نبود نقدینگی است
مدیرکل مسکن و تسهیلات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مشکلات اصلی پیش روی پروژه مسکن ایثارگری، نبود نقدینگی است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، میثم اروز بعد از ظهر پنج‌شنبه در جریان بازدید از مسکن ایثارگران زنجان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان در تلاش است تا برنامه‌های رفاهی متعددی را برای جامعه ایثارگری انجام دهد، تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها مربوط به خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری است، به طوری که در همین راستا مقرر شده است در استان زنجان شاهد اجرای پروژه مسکن ایثارگری با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع و در هفت بلوک هشت طبقه باشیم.

وی با یادآوری اینکه مهم‌ترین مشکل امروز پروژه مسکن ایثارگری، نبود نقدینگی است، اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده مقرر شده است تا مبلغی معادل ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

اروز با اشاره به اینکه در همین راستا شاهد ساخت ۲۸۸ واحد مسکونی در شهر پرند تهران و نیز ۲۶۴ واحد مسکونی در استان مرکزی هستیم که مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد، ادامه داد: بی‌تردید اولویت و هدف اصلی ما از احداث واحدهای مسکونی، خانه‌دار کردن جامعه ایثارگری است.

مدیرکل مسکن و تسهیلات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در خصوص شرایط اختصاص خودروی خارجی به جانبازان، خاطرنشان کرد: پیش‌نویس آئین‌نامه واردات خودرو پس از ابلاغ قانون بودجه آغاز شده و قرار است مشمول جانبازان بالای ۵۰ درصد شود اما برای سایر افراد تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است.

اروز با یادآوری اینکه پیشنهاد این سازمان در پیش‌نویس آئین‌نامه مذکور این است تا واردات خودرو برای جانبازان به طور کامل معاف از سود بازرگانی شود، افزود: جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید برای دریافت خودرو خواهند داشت.

وی در خصوص سایر جانبازان عنوان کرد: طبق ماده ۱۹ آئین‌نامه مصوب هیئت وزیران، بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوطه بوده و سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی نیز تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت.

اروز در پاسخ به این سوال که یچه میزان تسهیلات برای خودروهای داخلی تخصیص می‌یابد، افزود: ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد برای خودروهای داخلی در نظر گرفته شده است تا جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر