معرفی دانش آموز شهید حسن عابدفام متولد شهرستان بناب
معرفی دانش آموز شهید حسن عابدفام متولد شهرستان بناب
معرفی دانش آموز شهید حسن عابدفام متولد شهرستان بناب پسری مهربان و دلسوزی به عنوان تنها پسر خانواده بسیار احساس مسئولیت می کرد.

پایگاه خبری صدای بناب، در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس هر روز یکی از شهدای شهرستان بناب که تعداد شهدای شهرستان بناب ۳۷۷ شهید است را معرفی کند

نام نام خانوادگی: دانشآموز شهید حسن عابدفام
تاریخ و محل دقیق تولد: ۸ / ۸ / ۱۳۳۸ بناب
نام پدر: عبدالاحد
نام مادر: عصمت میرعلیاصغرامین
دین مذهب: اسلام شیعه
وضعیت تأهل: مجرد
یگان اعزامی:
تحصیلات: دانش آموز سال دوم متوسطه
شغل: دانش آموز
محل و زمان شهادت: ۷ / ۱۰ / ۱۳۵۷ بناب در جریان راهپیمایی
مزار: گلزار امام حسن(ع)

در هشتمین روز از آبان ماه سال ۱۳۳۸ در یک خانوادهی مذهبی و متعهد یک پسری نیکوخصلت و پاک سرشت به دنیا آمد. پدرش عبدالاحد انسان فهمیده، راستگفتار وراستکرداری بود. او سه دختر و یک پسر داشت که به عشق اهل بیت نام او را حسن
گذاشت.

حسن پسر مهربان و دلسوزی بود، به عنوان تنها پسر خانواده بسیار احساسمسئولیت میکرد و در همهی لحظات در خدمت خانواده بود.

خانواده از اینکه چنین فرزندی داشتند احساس غرور و افتخار میکردند چون حسن واقعاً خود را وقف خانوادهکرده بود.

از بزرگترها و خانوادهاش یاد گرفته بود که دستورات دینی و شرعی را درست وبه موقع انجام دهد. حسن از محبوبیت خاصی هم نزد اقوام و دوستان برخوردار بود او پس از رسیدن به سنگر علم و دانش در کنار سایر دوستانش وارد مدرسه شد و با عشق و علاقهی خاصی به تعلیم علم پرداخت.

حسن نوجوان هوشیار و آگاهی بود متوجه حکومت جور و فاسد پهلوی شده بود و در مساجد نزد علما شنیده بود که بر هر انسان مسلمان و مؤمنی واجب است که در مقابل این ۱۸ پلی به سوی آسمان حکومت ظالم بایستند.

او میدید که مردان و جوانان شهرش هر روز برای نشان دادن اعتراضشان راهپیمایی میکنند او هم در اکثر اوقات در کنار مردم حضور مییافت و از اینکه میدید میتواند در سرنوشت شهر و کشورش دخیل باشد احساس رضایت میکرد و در این راه هراسی نداشت،

با اینکه هر روز عدهی زیادی از جوانان در این راهپیماییها کشته میشدند اما باز هم هراسی به دل راه نمیداد حتی پس از شهادت دو تن از همشهریانش؛ شهیدان میر ولیاله علوی و یوسف خدیور ذرّهای دچار شک و تردید نشد و با اطمینان راسخ قدم در راه مبارزه گذاشت.

او در رشتهی ادبیات و علوم انسانی در پایه دوم متوسطه در دبیرستان مجاهد )شهید چمران فعلی( تحصیل میکرد و در تحصیل علم و دانش هم بسیار کوشا بود. شهادت دوستانش مخصوصاً دوست و هم مدرسهایش یوسف خدیور او را هوشیارتر و بیدارتر کرده بود.

حسن رفتن را بر ماندن ترجیح داد. او در هفتمین روز از سال ۵۷ هم دوش سایر مردم شهرش در راهپیمایی حضور یافت. آن روز یکی از باشکوهترین و باعظمتترین روزهای تاریخ بناب رقم خورد و سومین شهید تاریخانقلاب بناب با خون خود درخت تنومند انقلاب و کشور را رقم زد.

در ظهر همان روز حسن بر اثر شلیک تیر توسط مأموران دولتی به شهادت رسید و به عنوان سومین شهید تاریخ انقلاب شهرستان بناب نامش را جاودانه کرد.

شهید حسن عابدفام با شهادتش راه را برای پیروزیهای بعدی و نهایی انقلاب اسلامی هموار کرد. نام، یاد و راهش پر رهرو باشد
انشاءالله.

مزار شهید حسن عابدفام در گلزار امام حسن(ع)در کنار دیگر یارانش التیامبخش دردها و رنجهای اهالی شهرستان بناب است.
برگرفته از یادوارهی شهدای دانش آموزی

  • منبع خبر : کتاب معرفی 377 شهید شهرستان بناب؛