معرفی زندگی نامه شهید روح الله فتحی حاجی مصیب متولد بناب
معرفی زندگی نامه شهید روح الله فتحی حاجی مصیب متولد بناب
به مناسبت هفته دفاع مقدس زندگینامه سرباز شهید روح الله فتحی حاجی مصیب از شهرستان بناب درج می شود.

پایگاه خبری صدای بناب، در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس هر روز یکی از شهدای شهرستان بناب که تعداد شهدای شهرستان بناب ۳۷۷ شهید است را معرفی کند.

نام و نام خانوادگی: سرباز شهید روح الله فتحی حاجی مصیب
تاریخ و محل دقیق تولد: ۳۰ / ۶ / ۱۳۶۰ بناب
نام پدر: رشید
نام مادر: رحیمه اسماعیلی
دین مذهب: اسلام شیعه
وضعیت تاهل:
یگان اعزامی: نیروی زمینی ارتش
تاریخ و محل شهادت: ۴ / ۳ / ۱۳۸۱ سنندج
مزار: گلزار بابالار

در سی امین روز از شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در یک خانواده ای دیندار و مذهبی شهرستان بناب کودکی دنیا آمد که پدر و مادرش نام او را روح الله گذاشتند. پدر او رشید فتحی حاجی مصیب نام داشت او بسیار آرام و متدین بود. تعهد او نسبت به تربیت فرزندان و آسایش و آرامش آنها بسیار زیبا بود.

روح الله در اوج جنگ تحمیلی به دنیا آمد کودکی از دهه ۶۰ که بعدها به اوج قله افتخار رسید. او زمانی به شهادت این گنج نایاب دست یافت که کسی تصور نمیکرد در آن زمان شهادت باشد. شهادت روح الله و امثال او که بعد از جنگ در راه امنیت کشور به شهادت رسیده اند؛ رهروان واقعی شرافت حقانیت شهیدان هستند.

روح الله هم همچون سایر دوستان و همسالانش با رسیدن به سن هفت سالگی راهی مدرسه شد و با هدف رسیدن به اوج قله معرفت پشت نیمکت های کلاس نشست و با تلاش مراحل تحصیلی را طی کرد. او جوانی رعنا و رشید و پایبند به موازین اسلامی و شرعی بزرگ شده بود رفتار و کردارش اطرافیان را به وجد می آورد با اینکه پر حرف و زیاده گو نبود اما همه از مصاحبت با او لذت میبردند.

 او با رسیدن به سن مقدس سربازی با علاقه و اشتیاق دفترچه خدمت را تکمیل کرد و راهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی شد و پس از طی مراحل مختلف آموزشی به لشکر ۲۸ کردستان منتقل شد. با توجه به منطقه حساس و استراتژیک منطقهی کردستان همیشه آن مناطق جزء پرخطرترین مناطق محسوب میشوند، چرا که اشرار و منافقین و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای نفوذ استفاده میکنند؛ و مناطق مرزی هم همیشه با خطراتی مواجه بوده اند.

روح الله جوان هم در چهارمین روز از خرداد ماه سال ۱۳۸۱ در درگیری با اشرار در منطقه کردستان در راه دفاع از کشور به درجه رفیع شهادت رسید. نام، یاد و راهش پر رهروباشد انشاءالله.

مزار مطهر شهید روح الله فتحی حاجی مصیب در گلزار بابالار در کنار دیگر یارانش التیام بخش دردها و رنج های اهالی بناب است.

  • منبع خبر : کتاب معرفی 377 شهید شهرستان بناب