مقاومت فلسطین اقتدار خود را به جهانیان نشان داد/ دانشگاه مرکز ضد استعماری و استبداد ستیزی است
مقاومت فلسطین اقتدار خود را به جهانیان نشان داد/ دانشگاه مرکز ضد استعماری و استبداد ستیزی است
امام جمعه موقت بناب گفت: مقاومت فلسطین در برابر جنایات هولناک رژیم صهیونیستی اقتدار خود را در اوج مظلومیت به جهان نشان داد.

🔹به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام و جهان پیرامون امت اسلامی است، اظهار داشت: جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه و حتی کرانه باختری صدای سازمان ملل را نیز درآورده و قدرت و اقتدار مقاومت فلسطین و بصورت خاص حماس را که الان درگیر جنگ است به جهان نشان داده است.

 

وی افزود: باریکه غزه با آن وسعت محدود و جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر با استقامت بی‌نظیر از اول طوفان الاقصی در مقابل حملات و جنایات صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و سران اسرائیل دست و پا میزنند و هر چه در این مسیر پیش میرود بی‌آبرویی برای صهیونیست ها و قدرت و عظمت بیشتر برای مقاومت خواهد بود.

 

خطیب جمعه موقت بناب با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین تصریح کرد: جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی را یک رژیم آشغالگر دانسته و هرگز آن را به رسمیت نمی‌شناسد و مواضعی که در عرصه نبرد گرفته می‌شوداولا هر کدام از جبهه‌های مقاومت مستقل هستند ثانیا ایران هر تصمیمی بگیرد تحت تدبیر کسی است که نائب امام زمان (عج) است و هر چه فرمود آن است نه کم و زیاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت: در این روز در سال ۱۳۳۲ دانشجویان در مقابل کودتای ۲۸ مرداد شاه جنایتکار و رئیس جمهور آمریکا شعار دادند و در جریان آن سه نفر از آنها به شهادت رسیدند و این پیشینه جنبش دانشجویی است.

 

این استاد حوزه علمیه بناب با بیان اینکه دانشگاه مرکز ضد استعماری و مبارزه با استبداد است، خاطرنشان کرد: این ویژگی مایه افتخار است که دانشجویان در اوج غربت دین علم دین را بلند کردند و باید دانشجویان عزیز این پیشینه افتخارآمیز را حفظ کنند.

 

امام جمعه موقت بناب گفت: متاسفانه امروزه عدم رعایت حدود شرعی عفت و حیا در دانشگاه‌ها موجب افت علمی دانشجویان شده است در حالیکه در کشورهایی که عفت و حیا در آنها مفهمومی ندارد برای دانشجویان قانون رعایت حجاب و پوشش مقرر کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: دشمنان علاوه بر اغفال و جذب نخبگان این کشور با القای شئونات ضد اسلامی در دانشگاه‌ها در صدد ممانعت از رشد علمی جوانان ما کرده است و می‌خواهد این کشور را در پیشرفت علوم مختلف پزشکی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، دانش بنیان، فناوری نانو و … بازدارد.

 

اصغری دانشگاه‌ها را مرکز انتقاد، مطالبه گری و آزادی بیان توصیف کرد و افزود: متاسفانه مسئله مهم دیگری که دانشگاه‌های ما را تهدید می‌کند ایجاد هیاهو و سروصدا در برابر افراد مخالف نظرات و دیدگا‌ه‌های شان است، در حالیکه خودشان دم از آزادی بیان میزنند اما متاسفانه گاهی اوقات برخی با ایجاد سر و صدا و هیاهو این آزادی را از سایر افراد سلب می‌کنند و این یک خطر بزرگ برای مراکز علمی کشور است.

 

  • نویسنده : داود زیبایی